Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
'Plastic kun je beter scheiden'
04-03-2009
•
leestijd 1 minuten
•
‘Ik zit in je telefoon, of in je ijskast’, was eerst de cryptische boodschap. Inmiddels is duidelijk wat de bedoeling is van het oranje poppetje in bushokjes, kranten en op tv: hij wil dat je je plastic afval scheidt… Een leek kan zien dat er veel geld in deze campagne zit. Maar wordt het de consument wel gemakkelijk gemaakt om er gehoor aan te geven?
‘Ik zit in je telefoon, of in je ijskast’, was eerst de cryptische boodschap. Inmiddels is duidelijk wat de bedoeling is van het oranje poppetje in bushokjes, kranten en op tv: hij wil dat je je plastic afval scheidt… Een leek kan zien dat er veel geld in deze campagne zit. Maar wordt het de consument wel gemakkelijk gemaakt om er gehoor aan te geven?
Een gesprek erover met Sven Noordhoek van Nedvang. Dat is de organisatie die de campagne namens de verpakkingsbedrijven en de overheid heeft opgezet.
Let op: Er mogen geen andere plastic producten zoals piepschuim, hard plastic artikelen, speelgoed en verpakkingen van chemisch afval in de oranje containers.