Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pinnen nu ook in horeca populair

30-08-2011
leestijd 1 minuten
pin_19.jpg
Het lijkt erop dat de consument het gemak van pinnen nu ook heeft ontdekt in de horeca. In de maanden januari tot en met juli steeg het aantal pintransacties in horecagelegenheden met 32 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit meldde Koninklijke Horeca Nederland dinsdag.
Gemiddelde pinbedrag
Ook was het gemiddeld gepinde bedrag in die periode stukken lager. Dit impliceert dat gasten het ook gewoon gaan vinden om 'twee koffie met gebak' te pinnen, aldus de brancheorganisatie.
Pincampagne
Met een landelijke pincampagne, die 1 september begint, wil Koninklijke Horeca Nederland deze positieve trend doorzetten. Want pinnen is niet alleen makkelijker, het is ook veiliger, stelt de organisatie. Een hotel, restaurant, café of cafetaria met veel contant geld in de kassa is immers een makkelijk doelwit voor overvallers.
Motto
Onder het motto 'pin en win' maken gasten die tussen 1 september en 16 oktober pinnen en hun pinbon registreren, kans op voetbalkaarten met VIP-arrangement of een verblijf in Disneyland bij Parijs.
ANP
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor