Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Philips stelt nieuwe groene doelstellingen

22-02-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Philips.jpg
Elektronicaconcern Philips loopt voor op de eigen 'groene' doelstellingen voor 2012 en heeft nu nieuwe duurzame doelen geformuleerd voor 2015. Dat maakte het concern maandag bekend.
Philips zegt drie jaar eerder dan gepland de doelstelling te hebben gehaald om 30 procent van de omzet uit 'groene' producten te halen. Het concern heeft nu tot doel gesteld om in 2015 minimaal de helft van de omzet uit duurzame producten te halen.
Groene producten zijn voor het bedrijf producten die minimaal 10 procent beter scoren dan concurrerende producten op het gebied van energie-efficiëntie, verpakkingen, gevaarlijke bestanddelen, gewicht, recycling en afval of levensduur. Milieuorganisatie Greenpeace laat in een reactie weten het goed te vinden dat Philips met duurzaamheid bezig is. ,,Maar er is nog geen reden voor het bedrijf om zichzelf op de borst te kloppen'', aldus een woordvoerster. ,,Philips maakt bijvoorbeeld nog steeds geen televisies zonder de gifstoffen chroom en pvc, terwijl computerfabrikanten deze stoffen al wel hebben uitgebannen.'' Ook vindt zij de definitie voor groene producten die Philips hanteert niet ambitieus genoeg. ,,Producten zijn pas groen als ze gifvrij zijn en goed gerecycled worden, niet als ze 10 procent beter scoren dan andere producten.'' ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor