Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
Peter Langhout annuleert reizen, geld terugkrijgen gaat minder snel
27-01-2007
•
leestijd 3 minuten
•
Het is al een enorme domper als je vakantie kort voor vertrek door Peter langhout Reizen wordt geannuleerd. En als ze je dan ook nog maanden laten wachten op de terugbetaling van je geld, dan voelt je je als klant zeker geen koning!
Al maanden lang krijgt Kassa opvallend veel klachten over Peter Langhout Reizen. Ook Stichting de Ombudsman en de Consumentenbond ontvangen er veel.
Peter Langhout Reizen maakt er een potje van
Door Langhout zijn vele r
e/>iz
e/>n g
e/>annul
e/>
e/>rd, maar v
e/>rvolg
e/>ns wachten ze maandenlang met terugbetaling van de reissommen. Toegezegde onkostenvergoeding of compensatie wordt ook maandenlang niet uitbetaald. Reacties op mails, bri
e/>v
e/>n
e/>n t
e/>l
e/>foontj
e/>s blijv
e/>n uit of blijk
e/>n loz
e/> b
e/>loft
e/>s. Maar als Kassa zich ermee bemoeit, kunnen ze opeens wel in actie komen. Afgelopen week hebben ze dan ook eindelijk aan heel veel mensen geld overgemaakt.
Verklaring van Peter Langhout Reizen
'In maart 2006 is Peter Langhout overgenomen door Benga BV. Daarvoor kampte het bedrijf met problemen die hersteld moesten worden. Dat met de nasleep van die overname heeft voor wat problemen gezorgd. Om organisatorische/> re/>de/>ne/>n is e/>e/>n ve/>rtraging in de/> afhande/>ling gekomen.
Wij w/>e/>te/>n dat he/>t soms e/>rg moe/>ilijk is ge/>w/>e/>e/>st ons te/> be/>re/>ike/>n, maar ook dat is thans/> ve/>rbe/>te/>rd. He/>t is priorite/>it van de/> nie/>uw/>e/> dire/>ctie/> om op korte/> te/>rmijn de/> lope/>nde/> zake/>n af te/> hande/>le/>n.
De klachte/>n e/>n te/>rugbe/>talinge/>n die/> bij ons nu nog onderhanden zijn, he/>bbe/>n onze/> volle/> aandacht. De ve/>rtraging in de/> afhande/>ling ligt over het algemeen binnen de/> te/>rmijn die/> in onze/> branche/> ge/>bruike/>lijk is (3 tot 6 weken).
Klanten die/> nog w/>achte/>n op te/>rugontvangst van re/>isge/>lde/>n w/>e/>ge/>ns annule/>ringe/>n van onze/> kant, kunne/>n w/>ij de toe/>ze/>gging doe/>n dat zij uite/>rlijk in de/> e/>e/>rste/> w/>e/>e/>k van fe/>bruari hun re/>isge/>lde/>n zulle/>n he/>bbe/>n te/>rugontvange/>n.'
Kanttekeningen van gedupeerden bij Peter Langhout Reizen
- De problemen onder het vorige bewind en de overname door B
e/>nga BV hebben
e/>
e/>n jaar g
e/>l
e/>d
e/>n plaatsgevonden, dus dat is wel een erg lange nasleep. Waarom blijft Peter Langhout dan toch zov
e/>
e/>l r
e/>iz
e/>n aanbi
e/>d
e/>n? Het lijkt
w/>
e/>l of
e/>r m
e/>
e/>r r
e/>iz
e/>n worden geannuleerd dan dat er doorgaan.
- De marktconforme termijn voor terugbetaling van de reissom zou volgens Peter Langhout Reizen 3 tot 6 weken zijn. Die wordt ten 1e zelden behaald. Maar het ANVR, de reisbranche waar Peter langhout overigens niet bij is aangesloten, hanteert ten 2e een termijn van 2 weken voor teruggave bij annulering.
- Peter Langhout verwacht
w/>
e/>l van d
e/> klant dat z
e/> tijdig d
e/> voll
e/>dig
e/> r
e/>issom betalen, and
e/>rs nemen ze maatregelen zoals r
e/>nt
e/>-
e/>n incassokost
e/>n (art 16 uit hun algemene voorwaarden). Wat zou het Peter Langhout aan inkomsten opleveren om het geld van gedupeerden zolang vast te houden? Ze hebben kennelijk wel geld om de vele reclames te betalen en om een nieuwe directeur aan te stellen.
Iedereen die nog geld tegoed heeft van Peter Langhout Reizen kan mailen naar
Peter Langhout
. Krijgt u het niet terug, laat het dan aan
ons
weten!