'Perry Sport misleidt deelnemers en stemmers met Facebook-actie'
10-10-2014
• leestijd 1 minuten
Aymar dacht een Facebook-actie van Perry Sport te hebben gewonnen, maar dat bleek niet zo te zijn, meldt Dichtbij. Aymar vroeg iedereen om haar foto te liken, zodat zij de meeste stemmen zou hebben. Aymar had de meeste stemmen en dacht daarom ook dat ze zou winnen, maar tot haar grote verbazing benoemde Perry Sport iemand anders tot winnaar.
Winactie
De Facebook-actie hield in dat je als team een groepsfoto postte en zo veel mogelijk likes verzamelde. Degene met de meeste stemmen zou geld ontvangen om nieuwe trainingspakken te kopen.
Actievoorwaarden
In de actievoorwaarden was te lezen dat de winnaar zou worden gekozen door middel van een stemmechanisatiesysteem. Aymar had met haar teamfoto 1129 stemmen en daarmee de meeste. Het stemmechanisatiesysteem zou haar als winnaar moeten kiezen.
Andere winnaar
De winaaar werd dinsdag 30 september 2014 bekend gemaakt. Tot Aymar's grote verbazing werd haar team niet de winnaar, maar de nummer drie die 284 stemmen had. Volgens de actievoorwaarden is het stemmechanisme compleet genegeerd.
Reactie Perry Sport
Perry Sport laat aan Dichtbij weten dat Aymar de algemene voorwaarden verkeerd heeft gelezen. Met het stemmechanisme wordt volgens hen een 'intern stemmechanisme' bedoeld 'waarbij wij op basis van jureerbare factoren - originaliteit en creativiteit - de winnende inzending aanwijzen. Ook dit staat expliciet in onze uitleg en voorwaarden.'
Reactie Aymar
Volgens Aymar heeft Perry Sport de algemene voorwaarden tussentijds aangepast. Ze zijn nu anders dan dat ze aan het begin van de wedstrijd waren.