Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Oxxio

24-11-2007
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Dagblad De Pers stelde deze week dat er bij Oxxio veel mis zou gaan. Maar nog geen twee dagen later moest de krant dat rectificeren, omdat er onvoldoende bewijs was voor de beschuldigingen. Opmerkelijk genoeg komen er bij Kassa nog wel dagelijks klachten over energiebedrijven (waaronder Oxxio) binnen.
In het artikel van dagblad De Pers wordt door anonieme bronnen gesteld dat er door het energiebedrijf Oxxio bij 20.000 ex-klanten opzettelijk geld zou zijn afgeschreven via automatische incasso’s. Verder viel te lezen dat het callcenter van Oxxio klanten expres lang in de wacht zou zetten om zo geld te verdienen. Oxxio reageerde direct en dreigde met een kort geding.
Twee dagen later moest De Pers het artikel rectificeren. Maar wat is er nou eigenlijk waar van het verhaal in De Pers? Gaat het hier om een fabel of zou het toch op waarheid berusten?
Ook bij Kassa kwamen klachten binnen van mensen die spontaan zouden zijn aangesloten door Oxxio.
Reactie Oxxio
Oxxio laat middels een fax weten dat er niet ontkend wordt dat er klachten zijn. Alle klachten worden serieus genomen en Oxxio streeft daarbij naar een spoedige oplossing.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor