Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Overstapservice werkt niet bij alle banken

17-11-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
geld-banken_08.jpg
Van bank veranderen: hoe verloopt de overstapservice? Dat vroeg Kassa magazine aan 1000 consumenten. Maar liefst veertig procent van de overgestapte klanten zijn ontevreden over de ING & SNS bank. ABN Amro klanten die voor de fusie met Fortis klant bij Fortis waren, blijken ontevreden als zij ABN Amro willen verlaten: liefst 53 procent zegt dat hun overstap niet snel en gemakkelijk is verlopen.
Om het consumenten gemakkelijk te maken een andere bank te kiezen heeft de Europese Commissie de aangesloten landen sinds 2008 verplicht om een landelijke overstapservice in te richten.
Overschrijvingen problematisch
De Nederlandse overstapservice is al in 2004 in het leven geroepen. Hoe bevalt deze service? Volgens de KASSA enquête verliep de overstap van 22 procent van de respondenten niet snel en gemakkelijk.
Ze klagen vooral over automatische overschrijvingen. Zij hebben van hun oude bank geen goed overzicht van hun automatische overschrijvingen gehad, waardoor ze deze ook niet direct correct hebben kunnen overzetten. Daarnaast ervaren consumenten gebrekkige informatie over de overstap en vinden ze dat het erg lang duurt voordat alles weer op rolletjes loopt.
Tevredenheid over Triodos
Van alle overstappers is 78 procent wél tevreden over de overstapservice. Daarnaast zijn er relatief veel nieuwe klanten bij de Triodos bank tevreden.
Lees de volledige uitslag van deze enquête in
Kassa magazine editie 6 december/januari 2010-2011.
Zie ook:

Meer over:

banken, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!