Waarom is het vermelden van Agpo hier nog niet gebeurd? Als het dan zo levensgevaarlijk is, dan verwacht ik naast deze paniekerige berichtgeving ook een verantwoordelijkheid door juiste berichtgeving! En kan nergens op internet de NVWA waarschuwing uit 2009 vinden. Zelfs niet op de NVWA website. Kunnen jullie als redactie daarin ook helpen? De link uit het artikel uit 2009 op jullie website is ook niet meer beschikbaar namelijk. https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/belangrijke-waarschuwing-agpo-ferroli-hr-verwarmingsketels
Gister brief van de woningstichting Actium in de bus n.a.v. de uitzending van Kassa over de AGPO FERROLI toestellen, ze gaan deze versneld vervangen..In de tussentijd wordt er nu jaarlijks onderhoud gedaan in plaats van om de twee jaar .Er moeten hier 2100 ketels worden vervangen.Toch snelle reactie van de woningstichting.
Hm, wij hebben er ook één. Vroeger wel wat problemen mee gehad maar nu doet alles het al een aantal jaren goed. Ik vind het een beetje krom dat we nu een behoorlijk zak geld uit moeten geven omdat het aangekochte product niet goed en zelfs gevaarlijk blijkt te zijn. Zijn de kosten die we nu moeten gaan maken niet te verhalen op degenen die het slechte product hebben geleverd?
Wij hebben in ons huis in Veldhoven ( oplevering mei 2009) na 5 jaar al een nieuwe ketel moeten hangen, omdat de Agpo Ferroli HR ketel al naar de "kl..." was .
Toevallig weet ik dat mijn AGPO een made by Ferroli is. Maar velen zullen dit niet weten. Misschien ook handig om te vermelden dat AGPO ketels ook hieronder vallen, en niet alleen maar bij de foto beschrijving maar ook in de titel en het verhaal. Dit omdat veel mensen niet weten dat AGPO een merk is dat Ferroli gevoerd heeft, en hierdoor dus niet deze info vinden. Verder, wat moet ik er nu mee? Vervangen inderdaad, maar was van plan hem nog een aantal jaren te laten branden, zodat ik kan sparen voor een warmtepomp met bodembron. Maar dat zit er nu dus niet in zonder geld te moeten lenen... Sinds wanneer is het advies uitgegaan naar eigenaren? Want ik heb nooit iets gehoord van de kachel monteur. Nu was ik ook niet de eigenaar, maar de huurder van het pand. Maar sinds "kort" wel eigenaar, en heb niks van de vorige eigenaar gehoord, dus kan het dus een verborgen gebrek zijn, wat dus wat kan schelen in de aanschaf van een nieuwe.
Ik ga het niet goed praten, maar zoals de directeur van Agpo ook aangeeft heeft ieder merk zijn problemen. Goed en vooral ook tijdig onderhoud is essentieel bij alle cv toestellen. Daar gaat het mis. Ik heb bij diverse servicebedrijven gewerkt en overal heerst de cultuur dat kwantiteit voor kwaliteit gaat. Er wordt voor schikbarende bedragen op onderhoudskontrakten ingeschreven met als gevolg dat monteurs 26 toestellen op een dag moeten onderhouden!! Breman, Unica, Energiewacht. enz. enz. Ik ben maar iets anders gaan doen, want het is vechten tegen de bierkaai. ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er door mijn toedoen slachtoffers vallen.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!