Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Beste Kassa-medewerker,
Deze week zag ik uw uitzending betreffende de onveiligheid van de CV ketel Agpo Firelli.Hierop mijn reactie:
10 Jaar geleden kocht ik mijn woning van woningbouwvereniging WonenBreburg aan de Clarastraat te Tilburg .De woning heeft een ketel van Agpo Firelli.
Toen ik deze ongeveer 1 jaar later wilde onderbrengen bij een onderhoudsbedrijf onder contract, kwam ik van de koude kermis thuis.Geen van de bedrijven wilde de Agpo onder onderhoudscontract hebben. Alle bedrijven hadden dezelfde reactie; "teveel problemen met deze ketels gehad en willen geen risico's nemen". "We geven geen garanties af"Dus moet ik telkens de dure voorrijkosten en uurlonen betalen.
De woningen aan de Clarastraat 1 en 7 zijn ook gekocht van deze bouwvereniging met dezelfde ketels.Enkele jaren geleden is op nummer 1 de ketel in de fik gegaan.Op nummer 7 was men er net tijdig bij, want deze was aan het smelten.Toen ik dit te horen kreeg heb ik een brandmelder bij mijn ketel geplaatst.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor deze ketels.
Wil ik nog even kwijt, dat ik in de betreffende uitzending allen gehoord heb over woningbouwverenigingen,maar niet van particulier woningbezitters?
Beste Kassa-medewerker,
Deze week zag ik uw uitzending betreffende de onveiligheid van de CV ketel Agpo Firelli.Hierop mijn reactie:
10 Jaar geleden kocht ik mijn woning van woningbouwvereniging WonenBreburg aan de Clarastraat te Tilburg .De woning heeft een ketel van Agpo Firelli.
Toen ik deze ongeveer 1 jaar later wilde onderbrengen bij een onderhoudsbedrijf onder contract, kwam ik van de koude kermis thuis.Geen van de bedrijven wilde de Agpo onder onderhoudscontract hebben. Alle bedrijven hadden dezelfde reactie; "teveel problemen met deze ketels gehad en willen geen risico's nemen". "We geven geen garanties af"Dus moet ik telkens de dure voorrijkosten en uurlonen betalen.
De woningen aan de Clarastraat 1 en 7 zijn ook gekocht van deze bouwvereniging met dezelfde ketels.Enkele jaren geleden is op nummer 1 de ketel in de fik gegaan.Op nummer 7 was men er net tijdig bij, want deze was aan het smelten.Toen ik dit te horen kreeg heb ik een brandmelder bij mijn ketel geplaatst.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor deze ketels.
Wil ik nog even kwijt, dat ik in de betreffende uitzending allen gehoord heb over woningbouwverenigingen,maar niet van particulier woningbezitters?
Bij het kopen van ons huis in 2012 gelijk na twee weken de agpo van de muur getrokken. Het was net of ik naast de startbaan op het vliegtuig stond. Dat het troep was bevestigde een vriend van me die als loodgieter elke dag deze handel tegenkomt.
Hier ook een eigenaar van een inmiddels overleden Agpo Econpact, elke jaar gewoon netjes onderhoud gedaan. Monteur had ons nog verteld om cv te vervangen en dat de econpact troep is. Meerdere keren elektronica kapot gegaan en afgelopen zaterdag viel het uit en toen merkte ik een gat in de warmtewisselaar. Kap die erover heen moet is zelfs bijna doorgebrand
Beste KassaWij hebben ruim10 jaar een Agpo Firelli ketel geleased en hebben eigenlijk 10 jaar problemengehad met deze ketel. Elk jaar was hij wel een of meerdere keren stuk.De ketel was in onderhoud bij de Enegiewacht in Assen.Op 21 maart 2017 was ik boven op mijn kantoor aan het werk toen ik plotseling de rookmelder opzolder hoorde. De hele zolder stond al vol rook en gelukkig kon ik nog net de stekker van de ketel eruit trekkenen het gas afsluiten. Het branderhuis van de ketel was doorgebrand. Volgens de energiewacht had er geen brand kunnen ontstaan omdat de ketel vanzelf zou zijn afgeslagen.!!!! Nu ik jullie uitzending heb gezien besef ik mij des temeer dat wij die dag erg veel geluk hebben gehad dat we thuis waren. We hebben nu een Nefit ketel en daar hebben we gelukkig totaal geen problemen mee.
Sorry Kassa met dit stuk schiet je je eigen programma volledig in de voeten. De zogenaamde beschuldiging door twee specialisten raakt kant nog wal. Jammer dat hiermee een hoop onrust ontstaat bij mensen. Indien wezenlijk er dingen aan de hand zijn dienen deze onderzoekers zich te richten naar de juiste partijen die hier bij betrokken en verantwoordelijk zijn (en niet bij Kassa) zoals bijvoorbeeld de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit. Goed onderhoud door een gecertificeerde installateur lijkt mij normaal zoals je ook een auto onderhoud. Al met al wordt er een fabrikant naar mijn mening onterecht beschuldigd. Ik werk niet bij Agpo Ferroli en heb ook geen banden met Agpo Ferroli sterker nog bij mijn moeder van 86 hangt een ketel van de genoemde uitvoering.
Als je goed had opgelet hebben deze mensen zowel bij de nvwa als bij de fabrikant dit aangegeven. Dat zij dit naast zich neerleggen is diep treurig. De opmerking over onderhoud is natuurlijk niet geheel relevant bij deze ketel. Een slechte auto kun je elke week laten onderhouden. Toch sta je dan nog langs de weg.
Ik heb het jaren geleden ook meegemaakt. Ketel stond letterlijk in de fik. Het liep uiteindelijk goed af omdat er geen brandbare spullen in de buurt stonden.
En het klimaatakkoord ten spijt wat Agpo Ferroli betreft kunnen we allemaal aan het gas.
Ik werk als servicemonteur,die Agpo ketels (onder de monteurs als grafpo bekent) zijn gewoon levensgevaarlijk dat weten ze al jaren,de warmtewisselaar is gewoon niet schoon te krijgen ook niet met de door de fabrikant geleverde tool (beitel) de hitte tegels binnenin scheuren ook en dan smelt de aluminium bak met alle gevolgen van dien,bij onderhoud smeren de meeste monteurs hem extra dicht met hittebestendige siliconenkit op de pakking om het risico te beperken,want ook hier zit een grote fout in de afdichting van de deksel op de hoeken ze zijn gewoon levensgevaarlijk je gaat altijd met een onderbuikgevoel weg bij de klant....maar er is teveel geld mee gemoeid,geld gaat boven leven bij veel grote installatiebedrijven/woningbouw bedrijven en deze fabrikant en de monteurs moeten zwijgen?
smeren de meeste monteurs hem extra dicht extra hoeft niet gewoon volgens voorschrift meer niet en onderhoud gewoon goed doen . zal dit toestel gewoon zijn werk doen. grafpo noemen moet deze monteur zich eens scholen en zich verdiepen in het toestel....
Chris als jij niet meer bij dit bedrijf werkt noem je het ook een Grafpo, je weet donders goed dat het een gevaarlijke ketel is, ga je schamen
Ja chris zit nog in zn eigen droom lees ik. Veel problemen lees ik hier met deze rommel. Waarom met remeha, nefit of vaillant niet? Omdat dit kwaliteitsketels zijn misschien?
Hier ook een Agpo Ferroli Megadens. Projectwonigen uit 2009, dus de hele straat zal snel z'n ketel gaan vervangen...
Zojuist opgengeschroefd: er zit nog steeds een glazen plaatje in. Kwalijke zaak van de installateur die het onderhoud doen. De ketel is volgens schema onderhouden, laatste keer was enkele maanden geleden.
Ik heb meteen een mail gestuurd naar de installateur om te vragen of ze kunnen bevestigen of de wisselaar wel gereinigd is en wanneer er een metalen plaatje ingezet kan worden.
Wat ik begrijp van de uitzending is dat een plaatje voor het glasplaatje niet voldoende is. Het concept van het binnenwerk is niet goed. Hoort eigenlijk geen kemakeur te krijgen.
plaatje is iets extra's maar bij vervuiling zal dit het toestel niet beschermen . gewoon even installateur bellen bij twijfel, stekker er uit en wachten op uw installateur . geen paniek
Een vervuilde warmtewisselaar is dus slecht onderhoud. En een vervuilde warmtewisselaar is ook een lager rendement. Want als de warmtewisselaar de warmte van de vlam moeilijk opneemt gaat er dus veel warmte naar buiten via de rookgasafvoer. Een klein deel van de stalen rookgasafvoer is (althans bij mij) niet geïsoleerd. Als de warmtewisselaar slecht werkt zou je daaraan het rendement van de ketel kunnen controleren. Dus voelen wat de temperatuur van de rookgasafvoer doet voor het onderhoud van de ketel en na het onderhoud van de ketel. Alsook wat hij een half jaar daarna doet.
Hier ook een Ferroli megadens in (nieuwbouw)woning 2009Ons buurhuis stond de eerste 2 jaar leeg en heeft ook zo’n Ferroli, deze is oververhit geraakt, waardoor het bij ons in huis ruim 27 graden was hartje winter, zonder onze eigen CV aan. Nadat wij roetdeeltjes uit het kanaal de lucht in zagen vliegen, hebben wij de makelaar van de woning gebeld en dit gemeld. Hij kwam na bezoek buurhuis aan ons melden dat we niet veel later hadden moeten bellen, ketel was niet inorde. Paar maanden later zelfde probleem bij achterbuurhuis, meteen gebeld toen ook daar roet de lucht in vloog.Denk dat wij na deze uitzending ons maar gaan verdiepen in de aanschaf van een nieuwe ketel.
Iedereen heeft het over het klimaat maar om na het douchen niet onnodig warm tapwater in de ketel te hebben had ik het volgende zodat je, als je het niet vertrouwd, veilig kan douchen: . … Als gebruiker van een Nefit Topline HR en ketel voor cv en uiteraard douchewater) heb ik het volgende advies om veilig (maar dan wel kort) te douchen. Set onder het menu bij tapwater het tapwater even op 'comfort' (als je hem op 'eco' hebt staan). Het voorraadbakje in de ketel warmt dan op. Laat van je (douche de kraan even lopen en als het water warm begint te worden vang het dan op in een emmertje en een waterkoker zodat je daarin water krijgt van ca 45 graden (warm het daarna desnoods tot die temperatuur op met je waterkoker. Zet dan op het menu het tapwater op 'off'. De tapwater temperatuur is daar dan ongeveer 70 graden. Met de regelkraan van je douche kan je dan een minuut of drie warm douchen en als het water koud begint te worden gebruik dan de anderhalve liter uit je waterkoker dat je bijvult uit het emmertje . Als je een beetje conditie hebt kan je daarna ook met de gewone douchewaterstraal 'koud' na douchen. Dat is ook gezond voor je bloedvaten en bloeddruk. 's morgens zou je zelfs kunnen beginnen met je armen en gezicht koud te douchen. Je kan ook een teiltje gebruiken om het warme water in op te vangen. Als je daarin gaat staan is het je afdrogen en droogtrekken van de douchecabine ook een stuk aangenamer. Zo hoef je tijdens het douchen niet bang te zijn dat de cv ketel in brand vliegt.
Toestel zijn gewoon goed getest, dus ik blijf gewoon een uur mijn bad vullen. comfor is gewoon om iets sneller ww te krijgen ivm dat meeste toestel ver van de keuken tapput zit. daarom heet het ook comfor .... dus ook iets meer gas verbruik.
Beste Kassa, in augustus 2017 ben ik in mijn seniorenwoning getrokken en ik had kort na de verhuizing allerlei medische klachten als misselijkheid, hoofdpijn en slaperigheid. Eerst werd dat geweten aan een verstopte riolering, maar nadat deze was doorgeblazen, bleven de klachten. Maar waar ik ook op hamerde, mijn omgeving had het steeds over stank, terwijl ik juist beweerde dat ik niets rook! Ik heb zelfs de GGD-arts ingeschakeld, op advies van mijn huisdokter, en die goeie man bracht zijn beste instrument mee: zijn neus! Waarna hij beweerde dat het tussen mijn oren zat, want hij rook niets.Omdat de verwarmingsketel het niet goed deed is Breman komen kijken. Hij mompelde wat (bejaarde vrouwen vertel je geen technisch verhaal) en zei dat de ketel te oud was en moest worden vervangen (hij is van 2004). Maar na een telefoontje met zijn baas(denk ik) kwam hij terug met een nieuwe warmtewisselaar. Hij heeft nog het een en ander schoongemaakt en uitgeblazen en daarna deed de verwarming het een paar maanden. Daarna ging het weer mis, dus Breman gebeld, die wéér een nieuwe warmtewisselaar plaatste.. De vorige scheen kapot te zijn. Dat is nu een half jaar geleden en het valt me wel op dat ik de verwarming wat hoger moet zetten om het huis warm te krijgen. Ik begreep van Breman dat de huisbaas het niet zag zitten om een nieuwe ketel te plaatsen. Maar na de uitzending van vanavond begin ik hem toch wel te knijpen. Ik woon alleen en de ketel hangt op zolder. Er is wel een brandalarm geplaatst, maar geen CO meter. Die heb ik in mijn slaapkamer zitten, die aan de badkamer grenst, omdat de afzuiging van de badkamer rechtstreeks naar de CV ketel op zolder gaat en er een rooster in de badkamerdeur zit voor de afvoer/aanvoer van gassen. Zoals ik al zei, ik ben bejaard, (76 jaar) en ik doe 's-nachts mijn hoorapparaten uit. Dus een alarm op zolder zal ik dan niet horen. Ik woon alleen en ik heb nog steeds allerlei klachten; het gaat niet over. Ik woon in een mooie seniorenwoning en ik zit er graag, maar dat gedoe met de "lucht" in huis ben ik spuugzat.. Ik heb nu constant het zolderraam op een kier en kom er verder zo min mogelijk. Wat kan ik in vredesnaam doen?
U moet de verwarming wat hoger zetten om het huis warm te krijgen. Bedoelt u de regel temperatuur op de thermostaat in uw huiskamer ? Weet u op welke temperatuur in het menu (of aan de draaiknop) van de ketel het cv water is ingesteld? Als de ketel brandt en u krijgt het cv water niet voldoende warm dan zou ik voorzichtig (met een emmertje water in de buurt om uw vingers indien noodzakelijk en onverhoopt af te kunnen laten koelen)controleren of de rookgasafvoer niet te warm wordt. Misschien dat nog een deskundige reageert.
Ik kan niet 'bewerken'. Ik bedoel. 'U moet de verwarming wat hoger zetten om het huis warm te krijgen ? (vraagteken).'
Wij hebben er ook 1. Een megadenz. Zojuist gekeken of het glazen venstertje dicht zit, is dus niet het geval. Het verhaal dat er na 2014 onderhoud gepleegd wordt volgens normen van Ferroli, klopt dus niet. Wij krijgen eigenlijk ook nooit een onderhoud. Redelijkerwijs 1 X per jaar bellen wij breman ivm met heftige storingen. Dat wordt verholpen met inderdaad de mededeling dat het een knudde apparaat is. Wat als de woonstichting waarbij wij huren niet mee wil werken?
Wij krijgen eigenlijk ook nooit een onderhoud ? ! gewoon Maandag even bellen . en vragen wanneer uw ketel weer aan de beurt is...
Beste Kassa,Hier een installateur uit de regio RotterdamIk heb al een aantal keer een brand meegemaakt, sterker nog een ervan was twee maanden na het onderhoud in november 2016Dit was op de Denenburg in Rotterdammailcontact gehad met iemand die werkzaam is bij ferroli. En deze is ook nog langs geweest
Ze geven zelf toe dat het de slechtste ketel ooit gebouwd door toen nog Agpo ( welke failliet is gegaan en hierna verder met Ferolli) en adviseren deze ketels zsm te vervangenOok geven ze een ketel gratis als men geen melding maakt en komen tegemoed met de nieuwe ketel van Ferolli de Blue SensePlaatsings kosten zijn voor de bewonerHet bedrijf probeerd ten alle tijden de installateur de schuld te geven van slecht onderhoud, maar waarom branden andere ketels dan niet uit als deze installateurs zo slecht zijn in het onderhoud?? Dit geeft al te denken
Het is de kostenpost, ze gokken erop dat het snel overwaait en blijven ontkennenHet productis levens gevaarlijk, gelukkig zijn er nog geen doden gevallenHet is wachten op een keer dat het echt fout gaat
[edit redactie] naamsgegevens verwijderd
alle ketels geven problemen indien deze niet goed word onderhouden ook uw auto rijd niet zonder motor oil toch? u zou eens kunnen verdiepen in het merk en uw verhaal aan passen misschien dan ....
Wat kunnen we nu het beste doen?We hebben niet het geld liggen om gelijk een nieuwe ketel te kopen.
Hoi een installateur hier vraag bij een erkend installateur om een prijs van een Remeha Tzerra of een Nefit proline dezepassen het beste onder een wtwbox
Klopt deze zijn van rvs, alleen de ventilatoren en gasblokken zijn niet aan te slepen
Hoi een proline mag niet meer onder een optifor sinds een paar maanden heeft te maken met de ce keur
Dus als ik het goed lees geld dit niet voor de type blue sence ketels van dit merk? Ik heb deze in 2012/2013 laten plaatsen.
Klopt deze zijn van rvs alleen de ventilatoren en gasblokken zijn niet aan te slepen
Hij moet binnenkort weer voor onderhoud nagekeken worden! Zijn er voor dit type echt geen punten waar op gelet niet worden?
Hier in Hengelo OV is 4 a 5 maanden geleden ook een flatwoning aan de Theresiastraat totaal uitgebrand. Een sociale huurwoning van woningcorporatie Welbions. CV-ketel Agpo Ferroli Megadens. Alle huurwoningen in deze wijk hebben zelfde ketel en dezelfde problemen. Kunnen, nee móeten vervangen worden, maar woningcorporatie Welbions speelt liever met mensenlevens. Allemaal uit winstbejag. Welbions probeerde de oorzaak van deze woningbrand ook in doofpot te stoppen. Gelukkig raakte hier niemand gewond, en was de brand niet 's nachts. Moeten waarschijnlijk eerst doden vallen...
Help ik heb zo een ketel! Nieuwbouw woning van 2009, huurhuis in Ridderkerk. Wat moet ik nu?
Installateur vragen om goed onderhoud glaasje eruit metaal plaatje er in in de kap
Installateur vragen om goed onderhoud glaasje eruit metaal plaatje er in in de kap
Beste kassaFerroli herkent zich niet??December 2017 mailcontact gehad met de heer vd swaaij, werkzaam bij ferroli. Mailwisseling nog aanwezig inclusief foto's van onze verbrande ketel.
Wij hebben de megadance laten plaatsen in 2009. Elk jaar onderhoud door installatiebedrijf uit ons dorp. Regelmatig onderdelen vervangen.
Begin december 2017 had voor ons heel anders kunnen aflopen als ik niet thuis was geweest. Met een allerte werknemer van installatiebedrijf direct alles afgesloten.
Meneer van der swaaij heeft alles in de doofpot gestopt. Wat zijn wij blij dat alles nu naar buiten komt.
Wilt u meer info? Foto's en klacht per mail aanwezig
Goedemiddag, zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens naar kassa@bnnvara.nl te mailen? Dan kan de redactie contact met u opnemen.
Hartelijke groet,
Redactie Kassa
Ferroli herkent zich niet?? hebben al jaren geleden oplossing aan gegeven.... Auto fabrikanten ook niet met de sjoemel software
Beste Kassa, in onze woonwijk Kleijn Waterrijk te Waspik, zijn alle Agpo ketels (32 woningen) vervangen. Dit heeft allemaal in 2011 plaatsgevonden. En vanwege exact de beschreven klachten. Vloerverwarming, zuinig stoken en daardoor in een aantal woningen brand in de ketel. Dit was absoluut niet te wijten aan gebrek aan onderhoud. Heijmans/Breman hebben de ketels kosteloos vervangen door Nefit ketels, na een klacht gesteund door alle bewoners. Wij beschikken nog over de betreffende communicatie mocht dit nodig zijn.
Goedemiddag, zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens naar kassa@bnnvara.nl te mailen? Dan kan de redactie contact met u opnemen.
Hartelijke groet,
Redactie Kassa
Installateur vragen om goed onderhoud glaasje eruit metaal plaatje er in in de kap
goed onderhoud is het goede antwoord plaatje zit er bij ...plaatje zal bij slecht ohb niet helpen .. bij geen enkele ketel .
Maar ik neem toch aan dat je altijd je onderhoud goed doet ? Goed uitsteken goed na spoelen enz metingen ?
Als je leven je veel waard is; trek hem vandaag nog van de muur en koop een van een betrouwbare leverancier. Nefit,atag, remeha of vaillant. Laat je niks wijs maken door onderhoud. Door onderhoud los je de produktfouten in dit ding niet op.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!