Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Oranjekoorts slaat toe op de app-markt

07-06-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Apps.jpg
In de aanloop naar het WK voetbal in Brazilië brengen bedrijven massaal WK-apps op de markt. Het aanbod varieert van apps waarop speeldata en standen worden weergegeven tot applicaties die puur bedoeld zijn voor het vermaak. De eerste WK-apps zijn volgens iPhoneclub.nl inmiddels doorgedrongen tot de wekelijkse top 10 van meest gedownloade apps voor de iPhone.
Zo heeft fastfoodketen Febo een heuse juich-app ontwikkeld. De zogeheten Golo Loco-app maakt een foto zodra er wordt gejuicht. McDonald's heeft een voetbalspelletje ontwikkeld en cateraar Albron speelt in op de vele bedrijven waar een voetbalpool wordt georganiseerd. Met behulp van de Albron WK Pool-app kunnen bijvoorbeeld collega's gemakkelijk een voetbaltoto organiseren. Het populairst is vooralsnog de FIFA WK 2014-app van de NOS. Daarmee kunnen de hoogtepunten van wedstrijden uit verschillende camerahoeken worden bekeken. Richard Otto van Mobilemarketing.nl laat weten dat de wildgroei aan WK-apps niet uit de lucht komt vallen: ,,Op internet bestond de Oranjecommercie altijd al. De voetbalkoorts blijft voor veel bedrijven interessant om op in te haken. Apps zijn tegenwoordig een goed reclamemiddel.''
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!