Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Oranje jurkjes geweldige campagne'

16-06-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bavaria-dutchdress_01.jpg
De vrouwen in oranje jurkjes en de heisa die zij veroorzaakten, is de beste campagne die bierfabrikant Bavaria heeft kunnen voeren. ,,Dat hebben ze echt geweldig gedaan'', zei woensdag marketingdeskundige Wouter de Vries van de Vrije Universiteit Amsterdam. De 'babes' veroorzaakten internationaal veel publiciteit nadat zij op het WK tijdens de wedstrijd Nederland-Denemarken uit het stadion werden gezet omdat zij reclame zouden maken.
,,Bavaria is internationaal gezien een relatief onbekend merk. Het is gelukt ineens veel aandacht te krijgen'', aldus De Vries, die verwacht dat de verkoopcijfers van de producent flink zullen stijgen.
Het is nu de kunst die aandacht positief te houden, waarschuwt hij. ,,Als er rechtszaken gaan komen, kan dat zich tegen het merk keren.'' Bij Buckler bijvoorbeeld sloeg de publieke opinie ineens om, nadat cabaretier Youp van 't Hek het alcoholvrije bier in een conference belachelijk had gemaakt.
ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor