'Oranje jurkjes geweldige campagne'
16-06-2010
• leestijd 1 minuten
De vrouwen in oranje jurkjes en de heisa die zij veroorzaakten, is de beste campagne die bierfabrikant Bavaria heeft kunnen voeren. ,,Dat hebben ze echt geweldig gedaan'', zei woensdag marketingdeskundige Wouter de Vries van de Vrije Universiteit Amsterdam. De 'babes' veroorzaakten internationaal veel publiciteit nadat zij op het WK tijdens de wedstrijd Nederland-Denemarken uit het stadion werden gezet omdat zij reclame zouden maken.
,,Bavaria is internationaal gezien een relatief onbekend merk. Het is gelukt ineens veel aandacht te krijgen'', aldus De Vries, die verwacht dat de verkoopcijfers van de producent flink zullen stijgen.
Het is nu de kunst die aandacht positief te houden, waarschuwt hij. ,,Als er rechtszaken gaan komen, kan dat zich tegen het merk keren.'' Bij Buckler bijvoorbeeld sloeg de publieke opinie ineens om, nadat cabaretier Youp van 't Hek het alcoholvrije bier in een conference belachelijk had gemaakt.
ANP