Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Opta wijst bezwaar Sell-it af

06-01-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
callcenter_07.jpg
Telecomtoezichthouder Opta heeft het bezwaar van het bedrijf Sell-it, tegen een boete van 15.000 euro voor het niet naleven van telemarketingregels, ongegrond verklaard. Dat meldde de Opta vrijdag.
Tegen de beslissing kan nog beroep worden ingediend bij de rechter. Sell-it liet callcenters ruim 1500 mensen bellen om een hotelgoldcard te verkopen. Deze mensen hadden zich ingeschreven in het Bel-me-niet-register. Een deel van de consumenten gaf tijdens het telefoontje aan graag nogmaals opgenomen te worden in het register. Ook dit verzoek werd niet nageleefd. De telecomwaakhond begon een onderzoek naar Sell-it, omdat zij via ConsuWijzer klachten binnenkreeg over het bedrijf. Telemarketeers zijn verplicht om tijdens een gesprek te vragen of zij de consument mogen blijven bellen namens het bedrijf. Daarnaast moet de consument tijdens een telefoongesprek altijd op het Bel-me-niet-register worden gewezen.
ANP

Meer over:

diginieuws, opta
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor