Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Opta strenger tegen 'afknijpen'

18-01-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kabel-internet-grooot_05.jpg
Telecomwaakhond Opta krijgt er dit jaar meer taken bij op het gebied van consumentenbescherming. Zo bekijkt de toezichthouder scherper of internetaanbieders consumenten wel informeren als ze diensten 'afknijpen' of zelfs blokkeren. Ook komen er strengere regels voor sms-diensten. Dat blijkt uit de begroting voor 2011 die de toezichthouder dinsdag naar buiten bracht.
Opta heeft in het verleden één internetaanbieder gewaarschuwd die 'afkneep'. Het bedrijf bracht zonder daarover te communiceren de internetsnelheid terug, als klanten te veel downloadden. Ook wil de toezichthouder de consument beter beschermen tegen misleiding bij sms-diensten. Als mensen klachten of vragen hebben over hun rekening, moet de aanbieder de klacht eerst serieus onderzoeken. Zomaar mobiele telefoons afsluiten als een klagende klant niet wil betalen, mag in het vervolg niet meer van de Opta.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor