Is jouw energiecontract ineens eenzijdig opgezegd door je energieleverancier? Of heb je een lopend energiecontract met vaste tarieven, maar word je desondanks gedwongen tot een nieuw contract, tegen hogere kosten? Laat het Kassa weten!
Stuur ons je verhaal en vermeld ook het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent. Mail naar: kassa@bnnvara.nl.
Gezien de oplopende energieprijzen dacht ik eraan om mijn flexibele vaste jaarcontract direct om te zetten naar een vast contract, na 45min in de wacht werd ik vriendelijk geholpen. de medewerker van Eneco wees mij erop dat ik beter dit contract kon uitzitten vanwege het lage tarief, dat vond ik een prima plan. we hebben dit gesprek nog even doorgenomen en elkaar bedankt. ik heb een aantal dagen gewacht op de bevestigingsmail aangaande het nieuwe contract..deze kwam niet..na de 2e keer 50min in de wacht kreeg ik een andere medewerker van Eneco aan de lijn..hij bestuuderde het eerder besprokenen en concludeerde dat het contract op ingang datum 28-6-2023, en dat terwijl het 2022 zou moeten zijn, de datum waarop het flexcontract stop, hij vertelde dat het een kleine moeite was om het aan te passen, wederom het gesprek geverifieerd en het gesprek was daar mee klaar. nu kreeg ik een aantal dagen later wel via de mail een bevestiging..per November 2021 zou het contract overgaan in het nieuwe vaste contract. dus een half jaar eerder als eerder afgesproken, na 26min in de wacht een dame van Eneco aan de lijn, ik vertelde het probleem, ze pakte de gegevens erbij en vertelde vervolgens dat het niet mogelijk is om een contract zolang van te voren te verlengen, maximaal zou per 12-3-2021, dus 4mnd en 2 weken eerder dan ik eerder 2keer afgesproken had.. zo kon hier niets aan doen, het systeem gaf haar de mogelijkheden niet om het anders te doen..na veel gezeur ben ik akkoord gegaan om er vanaf te wezen. voelde wel wat onrecht en heb dat geuit in een mail naar Eneco, ik kreeg per mail de bevestiging waarin wederom per november 21 instond..dus hetzelfde contract. wederom de telefoon gepakt na 30min een medewerker aan de lijn, het probleem uitgelegd waarop hij zijn spijt uiten, vervolgens kreeg ik wel een bevestiging van per 12-3-21 het nieuwe contract in zou gaan. paar dagen later werd ik gebeld door Eneco, de persoon vertelde dat door misverstand intern het afgesloten contract geen doorgang kan hebben, Eneco sluit geen contracten af zoals ik eerder met 4medewerkers besproken had. dit contract kan ik alleen nog per 1november direct omzetten, en anders niet.. ik moest maar eens kijken wat er bij andere berekend wordt, en zal dan concluderen dat ik uiteindelijk een prima deal heb, ik heb hem verteld dat ik ontzettend teleurgesteld in Eneco ben, ik niet verantwoordelijk ben voor hun medewerkers, en wat ze wel en niet kunnen, mijn is een contract op verschillende manieren afgesproken met verschillende medewerkers. dat dit nu helemaal niet doorgaat vind ik een schande. is gewoon het terugdraaien van contract wat waarschijnlijk Eneco geld gaat kosten. ik hoop dat er meer reacties komen, ik lees op forums dat er bijzonder veel geklaagd wordt betreffende aanpassen en niet door laten gaan van contracten , mvg, Gert van Leeuwen
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!