Sfeerfoto van Kassa
Kassa
Kassa

Elke zaterdag om 19:05 opnpo1

Het consumentenplatform van BNNVARA met Vraag & Beantwoord, dossiers en het laatste nieuws. Bekijk actuele onderwerpen en uitzending gemist online!
Kassa

Oproep: Geen behandeling omdat 'zorgplafond' is bereikt?

16 okt 2019
  •  
leestijd 1 minuten
bed ziekenhuis 1127 634
Steeds vaker krijgen patiënten te horen dat ze niet behandeld kunnen worden in het ziekenhuis van hun keuze omdat het zogeheten 'zorgplafond' is bereikt.

Heb jij dit meegemaakt? Mail Kassa

We zijn op zoek naar verhalen van mensen die dit de afgelopen maanden al te horen hebben gekregen van hun behandelaar of zorgverzekeraar. Mail jouw verhaal en telefoonnummer naar kassa@bnnvara.nl.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (4)

avatar
harrybre16 okt 2019 - 13:08

"Met Feenstra verwarmingsonderhoud. Wat zegt u ? Uw verwarming doet het niet meer... En het is buiten koud ? Jammer, maar het ZORGPLAFOND voor uw gemeente is bereikt, dus belt u ons in Januari nog maar eens. Groeten... "Kolder ? Voor onze medische zorg accepteren we het.

avatar
anonimus16 okt 2019 - 13:42

Wanneer word die verdomde privatisering van de zorgverzekeringen nou eens afgeschaft? Dit was het slechtste plan van de eeuw! Het zou de concurentie tussen maatschappijen bevorderen en daarvan zou de patiënt voordeel van hebben. We zijn nog nooit zo benadeeld en uitgeknepen als nu het geval is! De enigen die er beter van worden zijn de verzekeringen zelf en hun duur betaalde CEO's en managers!

avatar
VcL16 okt 2019 - 17:27

Mag dit, wettelijk gezien? Je gaat een verzekering aan met rechten en plichten.De plicht van de verzekeraar is de benodigde zorg te betalen/leveren.Als het plafond is bereikt is dit het risico van de verzekeraar en deze moet danalles in het werk stellen om de benodigde zorg toch te leveren.

avatar
delftin16 okt 2019 - 22:21

Grappig, mij werd in november verteld dat die nieuwe heup even tot maart moest wachten omdat er geen budget meer was. Ik was heel verbaasd toen ik half december al werd opgeroepen. Dus toen was er toch budget??? Of was het misschien omdat ik bij een zorgverzekeraar ben die vrije keus aanbiedt en geen strak budget hanteert? Ik had echt het gevoel dat ik voorkroop.