Sfeerfoto van Kassa
Kassa
Kassa

Iedere zaterdag 19.05 uur op NPO1

Het consumentenplatform van BNNVARA met Vraag & Beantwoord, dossiers en het laatste nieuws. Bekijk actuele onderwerpen en uitzending gemist online!
Kassa

Oproep: Ervaar je problemen met de service van je e-bike?

30 sep 2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
425 keer bekeken
  •  
speed pedelec e-bike elektrische fiets 1127
Ervaar je problemen met de service die wordt geleverd bij je elektrische fiets? Heb je moeite met het bereiken van de telefonische helpdesk van je e-bike-leverancier? Of lukt het je niet om een recensie op de website van je fietsleverancier te plaatsen? 
Laat het Kassa weten! Mail jouw ervaring (+ telefoonnummer) naar kassa@bnnvara.nl. Alvast bedankt voor je reactie!

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (11)

Frans Mulch
Frans Mulch29 jul 2021 - 19:04

Zeer slechte service. Zijn heel vaak onbereikbaar. Dit is al jaren zo. Al je belt wordt je vaak na 25 minuten terug geschakeld naar de receptie. Stuurpen was stuk. Voor ik geholpen kan worden waren we ruim 12 dagen verder. Ik ben toen maar naar een echte fietsenmaker gegaan. Ook de servicebeurt is op niets uitgelopen. Na veel bellen is mij verteld dat het verstandiger was om hier nog mee te wachten. Toen ik na een half jaar een servicebeurt aanvroeg op lokatie was volgens Stella de garantie/servicebeurt verlopen. Kortom zeer slecht.

Frans Mulch
Frans Mulch29 jul 2021 - 19:03

Zeer slechte service. Zijn heel vaak onbereikbaar. Dit is al jaren zo. Al je belt wordt je vaak na 25 minuten terug geschakeld naar de receptie. Stuurpen was stuk. Voor ik geholpen kan worden waren we ruim 12 dagen verder. Ik ben toen maar naar een echte fietsenmaker gegaan. Ook de servicebeurt is op niets uitgelopen. Na veel bellen is mij verteld dat het verstandiger was om hier nog mee te wachten. Toen ik na een half jaar een servicebeurt aanvroeg op lokatie was volgens Stella de garantie/servicebeurt verlopen. Kortom zeer slecht.

Patrick bijen
Patrick bijen18 feb 2021 - 18:37

Goede avond,

Ik ben op zoek naar hoe we het beste alle van moof s2 en s3 rijders met klachten kunnen bundelen. Er zijn duizenden klachten maar laten we proberen om samen naar van moof in Amsterdam te gaan voor opheldering. Ik heb mijn s2 in december 2018 gekocht. Ik heb hem 2 keer moeten terugsturen omdat hij niet naar behoren fietste of omdat de boost knop stuk was. Nu 2 jaar en 2 maanden later heeft de fiets geen enkele ondersteuning meer. Ik kan hem dus niet meer gebruiken, nieuwprijs 2500 euro en 3300 km gereden. Garantie is slechts 2 jaar en geen enkele coulance. Antwoorden als het is te koud of het heeft te veel geregend is al standaard.

Laten we iedereen die van plan is een Vanmoof te kopen waarschuwen.

GilbertHB
GilbertHB21 okt 2020 - 10:26

Wij hebben sinds een paar jaar twee Stella Vicenza’s en zijn eigenlijk altijd goed geholpen door Stella. We hebben geen ervaring met telefonische onbereikbaarheid, waarschijnlijk omdat onze fietsen in de wintermaanden onderhoud krijgen. Zowel verkopers als monteurs in de werkplaats hebben mij altijd goed geholpen. Als ik de kosten voor aanschaf en onderhoud vergelijk met de bedragen die mijn zwager betaalde bij Profile vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding zeer netjes.

Hans Brouwer
Hans Brouwer20 okt 2020 - 7:24

Wij hebben twee Stella Livorno FDST's gekocht. Daarvoor hebben we elektrische Gazelle's. Wij hebben eigenlijk nooit trammelant met Stella gehad. Onze Livorno's zijn in Doetinchem gekocht en zijn daar in onderhoud. In januari loop ik even binnen om een afspraak te maken en vaak kan dat dezelfde week. Tijdens de eerste servicebeurt waren de velglinten preventief vervangen omdat deze voor lekke banden kunnen zorgen. Zelf geen lekke banden gehad, maar toch werden ze kosteloos vervangen. Eén keer een spaak gebroken, binnen 10 minuten gerepareerd. Kosten weet ik niet meer, maar was vergelijkbaar met de fietsenmaker in het centrum.

De reacties hieronder zullen ongetwijfeld gegrond zijn. Maar de reviews van een Gazelle of Batavus zijn zo te lezen niet veel beter. Het zal ook de tijdsgeest wel zijn dat we tegenwoordig alles online moeten schreeuwen en ons gelijk moeten halen, helaas.

Tetje
Tetje2 okt 2020 - 5:43

Bij het kopen van een nieuwe e-bike heel bewust naar "echte " fietswinkel gegaan, Fietsplezier,en geen spijt van. Zit toevallig ook nog dicht bij huis wat heel makkelijk is als de nood aan de man mocht zijn. Misschien ietsje meer kwijt, maar kon mijn oude e-bike daar kwijt en de service is top. Krijg berichtje wanneer onderhoud is gewenst en de verdere service en vriendelijkheid zijn ook heel goed. Was bij vorige e-bike wel anders, niets dan technische problemen, Sparta.

Selly72
Selly721 okt 2020 - 11:29

Heb 14 Sep2018 een stella nantes gekocht ,na twee weken vielen de bouten en moeren er uit ende versnelling deed het niet.Is gerepareerd nadien alleen maar ellende er meegehad.Op 12 September 2020 stond er 535 km op de teller belde ik voor een service beurd omdat almijn spapen vanhet achterwiel en de help vanhet voorwiel los zaten werd er gezegt dat ikmijnservice beurt al had gehad kosten warendan€70,- na veel over en weer was het toch niet nodig dat ikbetaalde.De monteur kwambijna 2 weken later voor reparatie enservice beurt.De spaken had hijallemaalvast gezet maar de wiel moest worde uitgelijnd en daarvoor had hij geen middellen voor inde auto
Hij dit heb ik nognooitmeegemaakt dit is een fout vande fabriek geweest spaken warendaar niet goedvast gezet,moest een nieuwe afspraak maken om naar servicestation te gaan
om me wiel uit te lijnen.
Nieuwe afspraak gemaakt nou moet om dat het de de garatie periode is betalen voor onderzoekkosten enmateriaal enuurloon maar als er eennieuwwielin moet is het gratis uitlijnenmoet wordenbetaald.
Service puur slecht.

stappie105
stappie10530 sep 2020 - 23:15

Om te beginnen vind ik het amateuristisch van Stella dat ze bij het keuzemenu er niet bij zeggen dat je af moet sluiten met een #.
Verder heb ik al 4 keer dezelfde klacht gemeld. De km-stand op het display lijkt meer op een gokmachine. Als ik met ondersteuning in de stand high in werkelijkheid 29,2 km fiets is dat op de heenweg volgens het display 60 km en hetzelfde traject terug 70 km. Als de accu helemaal opgeladen is kan ik in stand high 84 km fietsen, vervolgens geeft het display 83 km aan en dan 89 of 99 km, dus meer dan de km stand waar ik mee vertrok. Bij de 1e klacht was er op het servicecenter in Tilburg 1 uur tijd voor de reparatie ingepland. Mijn fiets werd omhoog gehesen en "Ik zie het al, de sensor staat scheef". Sensor werd recht gezet en na een halve minuut was deze reparatie klaar. De 2e keer in hetzelfde servicecentrum was er weer 1 uur ingepland en is er niet naar mijn fiets gekeken maar werd gezegd dat het aan Shimano lag. Ik zei dat ik de fiets bij Stella heb gekocht en dat die met een oplossing horen te komen. Ik moest maar met het hoofdkantoor van Stella contact opnemen.
Dat deed ik en toen kreeg ik een monteur met service-bus thuis op bezoek. Volgens die monteur lag het aan de software. Hij heeft iets geupdated of gereset en sprak er zijn verbazing over uit dat ze dat niet in het servicecentrum in Tilburg niet hebt gedaan. Eerst stuurde ik een e-mail. Omdat ik maar niets hoorde belde ik afgelopen zaterdag naar het hoofdkantoor. Via het keuzemenu bij het onderdeelreparaties werd er niet opgelopen. Toen heb ik maar de keuze gemaakt dat ik een fiets zou willen kopen. Meteen werd er opgenomen. Er werd een terugbelverzoek aangemaakt dat ik met spoed gebeld moest worden. Ik begreep ook dat de reparatieafdeling op zaterdag er niet zou zijn. Het is nu donderdag en ik heb nog steeds niets van de spoed terugbelactie gehoord of gezien. Regelmatig adverteert Stella 8,6 en 9,4 als testbeoordelingen van hun fietsen. Ik kan me niet voorstellen dat in dit cijfer ook de kwaliteit van de klachtafhandeling mee genomen is. De fiets is verder wel ok vooral de hydraulische schijfremmen vind ik fijn. De van de bevestiging van de snelbinder aan het frame vind ik levensgevaarlijk. Op het bevestigingspunt zit er veel te veel ruimte. Daardoor kan met bagage onder de snelbinder de snelbinder helemaal van het frame af schieten. Een keer is de snelbinder in de as terecht gekomen. Het was een werk om de snelbinder er kapot uit te halen. Je zou maar in een afdaling zitten als dit gebeurd. Over dit euvel werd ik bijgevallen door een Stella monteur. Om dit probleem te tackelen heb ik een snelbinder met bajonetsluiting gemonteerd. Als ik zeg dat er steeds zo'n lange tijd zit tussen de melding van een klacht en de afhandeling daarvan dan is de reactie dat dit komt door corona.

bri smith
bri smith30 sep 2020 - 17:51

Ik heb 3 jr een stella en had in het begin kleine probleempjes die als service en garantie perfect zijn opgelost. De garantie was verlopen maar desondanks hebben ze het achterwiel de achterband en de ketting geheel kosteloos onder garantie vervangen prima service prima fiets.b.offringa zoetermeer

harrybanjer2020
harrybanjer202030 sep 2020 - 13:27

Ik bezit een Stella Natus ik heb nog nooit zoveel ellende gehad als met deze fiets hij is zelfs een keer 5 week bij Stella in Nunspeet geweest zonder enig resultaat .Na een aangetekende brief te hebben gezonden kreeg ik hem 1 dag later terug. zeer ja zeer slechte service. Je kunt NOOIT een bedrijfsleider of een van de eigenaren te spreken . IK KOOP NOOIT MEER EEN STELLA.!!!!!!

salty677
salty67730 sep 2020 - 12:23

Ik heb een Stella. Fiets was afgeleverd zonder dat deze was gecontroleerd. Zo goed als alles zat nog los. bandenspanning veel te laag (1.8 ipv 4.5) Probeer ze eens te bellen??? Neem gerust vrije dag. Chatten met whatsapp werkt niet meer. Mail wordt niet beantwoord? en soms ineens 2 weken later Stella? Er moet nog steeds iets vervangen worden zou binnen 1 week weer op voorraad zijn en ik zou gebeld worden. Nu 3 weken verder en nog steeds niet gebeld bellen lukt niet dan maar een mail? helaas komt daar geen antwoord op.