Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opnieuw dikke onvoldoende Belastingtelefoon

23-02-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
belastingsdienst 930 x 520
Als je de Belastingtelefoon belt met een vraag krijg je nog steeds niet het juiste of het volledige antwoord en daarom krijgt de informatielijn opnieuw een dikke onvoldoende van de Consumentenbond. Dit jaar zelfs een rapportcijfer 4. 'Mysteryshoppers' belden de informatielijn in november vorig jaar honderd keer met tien vragen over van alles en nog wat.
Het ministerie van Financiën kondigde eerder aan dat medewerkers een moeilijke vraag voortaan direct zouden doorspelen naar een gespecialiseerde medewerker. Dat gebeurde wel, maar wierp niet veel vruchten af. Bij 60 procent van de telefoontjes werden de bellers inderdaad door minstens twee mensen te woord gestaan. Maar die aanpak werkte niet, want zij kregen niet vaker het goede antwoord.
Na de onvoldoende van vorig jaar (4,6) beloofde de directeur van de Belastingtelefoon dat bellers met complexe vragen voortaan vaker naar externe adviseurs zouden worden doorverwezen. Dit gebeurde echter geen enkele keer tijdens het nieuwe onderzoek. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!