Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ophef en rumoer over bloot en erotiek in reclame

27-09-2011
leestijd 1 minuten
125 keer bekeken
15ae58cf2f.jpg
Er is wat rumoer aan het reclamefront. Met name over bloot en erotiek in campagnes en op posters. Mag en kan dat nu wel of niet?
Deborah Blekkenhorst presenteert vanaf vandaag een nieuwe rubriek 'Cursief' en zoekt naar opmerkelijke berichtjes. Wat valt er op?
Op de rol staat vandaag een zaak bij de Reclame Code Commissie over de billboards van AXE. Afgelopen zomer maakte die reclame voor douchegel. De christelijke organisatie Schreeuw voor Leven ergert zich aan de reclameposters omdat ze "erotisch zijn en een pornoachtige sfeer" uitstralen." Waar gaat het dan om? Om afbeeldingen van schaars geklede dames in combinatie met de tekst 'The cleaner you are the dirtier you get'. De campagne draagt nodeloos bij aan de "verseksualisering van de samenleving," aldus de organisatie Schreeuw voor Leven.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor