Opgeslagen meubels
03-01-2009
• leestijd 1 minuten
Eind 2005 overlijdt de zus van Jennifer Kenswiel uit Rotterdam. Zij had een deel van haar inboedel opgeslagen bij een verhuisbedrijf.
Direct na het overlijden van haar zus neemt Jennifer contact op met het verhuisbedrijf. Ze biedt aan eventueel openstaande rekeningen te betalen en wil een afspraak maken over het ophalen van de meubels. Maar het verhuisbedrijf houdt Jennifer aan het lijntje met smoezen dat ze in een reorganisatie zitten en dat ze nu even niet bij de papieren kunnen. Twee jaar lang schrijft Jennifer brieven, stuurt ze mails, belt ze, maar het verhuisbedrijf reageert niet.
Samen met Jeanine Janssen van stichting De Ombudsman, gaat Jennifer naar het verhuisbedrijf om verhaal te halen. Maar helaas komen we daar niet verder, de boodschap is: maakt u maar een afspraak.
Dit was een jaar geleden, en we zijn natuurlijk benieuwd of die afspraak nog gemaakt is. En dat is gebeurd: Jennifer heeft alle meubels bij haar thuis staan en voelt zich “ontzettend op haar gemak”.