Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Ook in de supermarkt is voetbal oorlog

20-05-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
75 keer bekeken
  •  
oranje-actie.jpg
De concurrentie tussen de verschillende supermarktformules concentreert zich de komende weken vooral rond de WK-gadgets. Dit stelt onderzoeksbureau GfK.
,,Maar liefst veertien supermarktformules strijden om de eer en de euro om de opvolger te worden van de Albert Heijn Welpies'', aldus GfK. De Welpies waren het geheime wapen waar AH tijdens het EK van 2008 mee op de proppen kwam. Dankzij de Welpies wist AH de totale extra supermarktomzet van het toernooi naar zich toe te trekken.
Volgens GfK kwam dat neer op 3,5 procent of 31 miljoen euro extra inkomsten. AH trok 2 procent meer klanten en de klanten bleven de formule ook trouwer. ,,Vooral onder huishoudens met kinderen was AH tijdens het EK 2008 succesvol.''
Waar AH dit toernooi mee komt, is nog geheim. C1000 grijpt terug op het eerdere succes van de Gogo's en doet ze nu voetbaljasjes aan. Super de Boer doet het met oranje Bungels, Plus met WK-juichbandjes, Dirk met WK-handjes en Spar met Sparky, een dennenboom in voetbalpakkie. ANP
Kassa liet een panel kinderen kijken naar de spullen, en laat zien welke het populairst gaat worden.
Zaterdag ziet u waar volgens uw kind, straks de boodschappen gedaan moeten worden.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor