Ook decemberomzet H&M fors hoger
15-01-2015
• leestijd 1 minuten
De Zweedse kledingwinkelketen Hennes & Mauritz (H&M) heeft een sterke decembermaand beleefd. Het bedrijf zag de omzet met 15 procent stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.
3500 winkels
Het aantal winkels van H&M is in het afgelopen jaar opgelopen tot ruim 3500, tegenover krap 3200 filialen een jaar eerder. December is overigens de eerste maand van het nieuwe gebroken boekjaar van H&M.
Nieuwe winkelformule
Sinds de zomer zijn de verkopen van H&M fors toegenomen. Het concern profiteerde onder meer van een nieuwe winkelformule en de toename van de onlineverkopen. Eerder meldde het bedrijf dat het zal blijven investeren in nieuwe formules en het uitbreiden van de onlinebusiness nu het de concurrentie voelt van goedkope kledingketens als Primark.
Primark
In het kielzog van H&M boekte ook Primark, dat onderdeel is van Associated British Foods, goede verkoopresultaten in de slotweken van 2014. In de zestien weken tot 3 januari 2015 zag het bedrijf de omzet met 12 procent toenemen in vergelijking met een jaar eerder.
Eind 2015 eerste Amerikaanse Primark
De populariteit van de keten in Europa heeft ertoe geleid dat Primark zijn horizon verbreedt. Eind 2015 moet in Boston de eerste Amerikaanse Primark zijn deuren openen. ANP