Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Ontevredenheid reizigers levert NS miljoenenboete op
12-03-2013
•
leestijd 1 minuten
•
60 keer bekeken
•
De Nederlandse Spoorwegen moeten een boete van 2,75 miljoen euro betalen, omdat de reiziger niet tevreden genoeg is over de dienstverlening van het bedrijf. Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag besloten, schrijft ze aan de Tweede Kamer.
Klanten ontrevreden
NS voldeed in 2011 niet aan alle afspraken over klanttevredenheid. Daarom kreeg het bedrijf een voorlopige boete opgelegd. Nu de situatie in 2012 niet is verbeterd, moet de NS de 2,75 miljoen euro daadwerkelijk gaan overmaken.
Stiptheid te laag, te weinig zitplaatsen
De reiziger vindt onder meer dat er te weinig treinen op tijd rijden en dat er te weinig zitplaatsen beschikbaar zijn in de spits. Op andere punten, zoals de reisinformatie, doet de NS het wel goed, constateert Mansveld.