Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Onlinesupermarktbezoek neemt toe

29-08-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Computers_31.jpg
Bijna 6 procent van de Nederlandse consumenten doet wel eens boodschappen online, een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van accountants- en adviesfirma Deloitte naar de aanschaf van levensmiddelen.
De onlineshopper plaatst ook vaker bestellingen dan een jaar geleden. De frequentie steeg van 1 keer per maand tot 1,75 keer per maand. Daardoor verdrievoudigden de onlinebestedingen aan levensmiddelen tot circa 680 miljoen euro op jaarbasis. Dat is 2 procent van de totale supermarktomzet. Albert Heijn is de supermarktketen die online veruit de meeste zaken doet.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor