'Online laat HEMA steken vallen'
02-10-2015
• leestijd 1 minuten
HEMA heeft online de afgelopen jaren steken laten vallen. Dat
zegt topman Tjeerd Jegen tegen Het Financieele Dagblad in een toelichting
op de donderdag bekendgemaakte tweedekwartaalcijfers. “De klantervaring
online past niet bij wat je van HEMA mag verwachten. Dingen werken te
langzaam en het duurt vaak veel te lang voor je iets op kunt halen”, zegt
hij.
Verbetering
Volgens Jegen zal het ook nog wel even duren voor het warenhuisbedrijf een
naadloze integratie van online- en offlineverkopen voor elkaar heeft.
Jegen geeft voor het eerst concreet inzicht in de omvang die de
webverkopen uitmaken van de totale omzet. Het gaat volgens hem om zo'n 3
procent van de totale omzet. Hoewel Jegen nog niet tevreden is over de
online-activiteiten, ziet hij wel mogelijkheden om die succesvol te
verbeteren.
ANP/Financieel Dagblad