Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Online laat HEMA steken vallen'

02-10-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
HEMA_09.jpg
HEMA heeft online de afgelopen jaren steken laten vallen. Dat 
zegt topman Tjeerd Jegen tegen Het Financieele Dagblad in een toelichting 
op de donderdag bekendgemaakte tweedekwartaalcijfers. “De klantervaring 
online past niet bij wat je van HEMA mag verwachten. Dingen werken te 
langzaam en het duurt vaak veel te lang voor je iets op kunt halen”, zegt 
hij.
Verbetering
Volgens Jegen zal het ook nog wel even duren voor het warenhuisbedrijf een 
naadloze integratie van online- en offlineverkopen voor elkaar heeft. 
Jegen geeft voor het eerst concreet inzicht in de omvang die de 
webverkopen uitmaken van de totale omzet. Het gaat volgens hem om zo'n 3 
procent van de totale omzet. Hoewel Jegen nog niet tevreden is over de 
online-activiteiten, ziet hij wel mogelijkheden om die succesvol te 
verbeteren. ANP/Financieel Dagblad

Meer over:

hema, diginieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!