Online bestellen, zelf afhalen
21-11-2011
• leestijd 1 minuten
Klanten van Albert Heijn zullen in de nabije toekomst boodschappen online kunnen bestellen en later ophalen bij een afhaalpunt. Ook komen er meer persoonlijke aanbiedingen en krijgen supermarktgangers onder meer hulp bij het samenstellen van een boodschappenlijstje online. Ahold presenteerde maandag een nieuwe strategie. Het supermarktconcern wil online en offline groei realiseren en een nog betere relatie met de klant ontwikkelen.
150 AH To Go's erbij
Het concern wil ook fysiek groeien. Er moeten de komende 5 jaar 150 nieuwe AH To Go-winkels worden geopend, zoals die nu onder meer op verscheidene stations zijn te vinden. Deze winkels komen vooral in de bestaande markten Nederland en België, maar ook in Duitsland. Daar komen volgend jaar al tien 'gemakswinkels' bij. In België wil Ahold de komende jaren ten minste 50 nieuwe supermarkten openen.
Belangrijke pijler voor verdere groei worden nieuwe initiatieven om klanten te binden. Zij zullen op een persoonlijke manier worden benaderd met relevante aanbiedingen en informatie, zei topman Dick Boer in een toelichting op de strategie.
Band
,,Er moet een band ontstaan tussen de klant en het bedrijf'', aldus Boer. Deze band zal voor een belangrijk deel online worden ontwikkeld, waarbij Ahold een ,,naadloze off- en online winkelervaring'' wil creëren. Het concern denkt dat eind volgend jaar al 3,5 miljoen huishoudens aanbiedingen zullen krijgen die op hun persoonlijke situatie zijn toegesneden. ANP