Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Omzet kledingwinkels naar nieuw dieptepunt

28-05-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kleding-2_12.jpg
De omzet van kledingwinkels heeft een nieuw dieptepunt bereikt. In het eerste kwartaal van het jaar werd 3 procent minder aan kleding uitgegeven in vergelijking met een jaar eerder. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Economisch Bureau van ING. In vergelijking met 2008 lag de omzet zelfs 15 procent lager.
Prijsbewust
Volgens ING verwachten consumenten scherpe prijzen. Ook is de concurrentie binnen de kledingbranche hevig, niet alleen in de winkelstraat maar ook online. Inmiddels zegt een op de zeven consumenten kleding vooral via internet aan te schaffen. ,,Als gevolg van de crisis zijn consumenten steeds meer prijsbewust bij het kopen van kleding. Ze zijn gewend geraakt aan steeds langere perioden van uitverkoop en hoge kortingen", aldus ING.
Kleding was in het eerste kwartaal 3 procent goedkoper dan een jaar eerder. ANP

Meer over:

diginieuws, kleding
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!