Een conducteur kan maar op een plaats en een verdieping de hele trein controleren en ook opletten op de deuren als de mensen in en uit stappen en een seintje geven dat de rein kan vertrekken. De bovenste laag moet hij dan overslaan omdat het te veel tijd kost of hij moet beneden overslaan. Het is het een of de ander maar de hele trein is onmogelijk.
Maak de toegang tot stations dusdanig dat er niet meer over de poortjes heen gesprongen kan worden of iets in die trant. Dit kan met bv glas of kunststof gedaan worden. Ook een sluis naar de trein zodat bij instappen meteen een dubbele check komt via geplaatste automaten. Controle in de trein dan vrijwel overbodig. Vervolgens i.p.v. 2 conducteurs een beveiliger die goed opgeleid is mee laten rijden. Net als in vliegtuigen er regelmatig gewapende agenten meevliegen ter bescherming dan de passagiers.
Ik werk zelf in het openbaar vervoer. 2 conducteurs?. Leuk voor de werkgelegenheid maar heeft het nut? Niet echt. Voorbeeld: spitstreinen zijn regelmatig overvol. Hoe moeten conducteurs hun werk doen? Zij komen amper door de trein heen van de drukte. In de rustigere uren kunnen ze controleren. Minder risico voor de conducteurs? Nee dus,ook al lopen ze met 2 man. Als er 6 man op je nek springen wordt je tòch in elkaar geslagen. Lopen ze aan 1 kant in de trein dan gebeurd er wat aan de andere kant. Allemaal momentopnames waar je niets mee kan. Agressie is 1 van de meest voorkomende problemen in dit soort openbaar vervoer. Helpt dit dus? Nee. Laten ze maar eerst eens proberen bij de poortjes in de grote steden mensen neer te zetten om te controleren of het met de poortjes wel goed verloopt. Dan zijn conducteurs niet persè nodig in de treinen.
Systeem uit o.a. Bangkok, Thailand: Weinig controle op de trein maar op elk station afgesloten (hoge) poortjes met voldoende controle rondom. Daar probeert echt niemand er over te klimmen want je wordt gegarandeerd opgepakt en dat wil je daar niet. Heb je een verkeerd kaartje kom je er niet uit en is je kaartje afgelopen dan slikt de automaat het in. Kost dus niet op elke trein 1 à 2 man personeel en er wordt nagenoeg niet meer zwart gereden. Simpel, eerlijk en goedkoop!! ☺
Altijd incheken. Je krijgt er toch een dienst voor ongeacht of je wel of niet gecontroleerd word.In de supermarkt kan ook je tas gecontroleerd worden. Als dat onverhoopt niet gebeurd en je hebt er iets ingedaan noemen ze dat stelen.
Ik zie dat de vraagstelling nu aangepast is. Dit is beter. Nu kan ik gewoon nee kiezen. Treinen worden langer, dubbel enz... twee mensen nodig voor de controle. Tarieven gaan toch al steeds omhoog, personeel is daar gewoon onderdeel van.
2 conducteurs prima, maar dan wel daadwerkelijk in de trein en controleren en niet samen in de 1e class of in onbediende cabine, management ns en de reizigers weten dat dit helaas regelmatig gebeurd met als gevolg dat de hoofdconducteur die wel controleerd (COMPLIMENTEN) meer kans heeft op problemen, dit is helaas de realiteit op dit moment
Domme vraagstelling. Moet ik linksaf of rechtsaf? antwoord: 'Ja.' Maar reagerend op de vraag: ik vind dat er niet alleen op dubbeldekkers, maar op elke trein, kort of lang, twee conducteurs moeten zijn. Zijn ze bij NS de agressie tegen conducteurs al vergeten? Maar ook het veiligheidsgevoel van passagiers moet ze ter harte gaan. Verder moeten ze die lui eens opleiden om duidelijk in de microfoon te praten, want dat is over het algemeen schandalig slecht.
Ik versta er soms niets van. Vooral als een treinstel afgekoppeld wordt is dat toch wel belangrijk.
Rare vraag.Maar ik vind 1 conducteur op een dubbeldekker gevaarlijk, omdat tuig om kan lopen en/of weg kan vluchten en het werkt zwartrijden in de hand.
Wat een vraagstelling weer. Ja of nee voor wat ?Doch... ik mis punt 2) resp. de andere kant van de medaille: één conducteur kost bruto X, 2 conducteurs dus 2X. Bij 100 kaartjes te controleren per uur betekent dat dus bijv. €35 netto oftewel €70 bruto: € 0,70 extra per treinkaartje.Hebben zo veel NL-ers dit er ook voor over ? Wat mij betreft mogen er 20 conducteurs mee. Liefst tevens een koortje vormend, geeft ook nog passende muziek onderweg. Daar mag ook een mime kunstenaar bij en een conferencier voor het vermaak onderweg. Nog even verder op hol slaan ?Alles gaat gepaard met KOSTEN. en dat zie ik niet in de vraagstelling.
Dat mis ik ook in de vraagstelling. Als je voor 2 kiest, kies je tevens dat je er € 0,70 extra voor over hebt. En dan zijn we ineens Nederlanders
Bij ons in Zeeuws-Vlaanderen rijdt er helemaal geen trein. Het zal mij, op zijn Hollands gezegd, daarom een 'bolle rotzorg' zijn! En met die 'anderhalve bus' ga ik ook niet dus. Lekker met de eigen wagen 24/7 van deur tot deur. Niks te klagen!!!
Ik betaal, dus graag controle. En handhaving op overlast en niet ontwijken.
DE VRAAGSTELLING KLOPT TOTAAL NIET! In plaats van ja of nee had er één of twee moeten staan! Ik stem voor TWEE
De vraagstelling klopt natuurlijk wel. Er wordt gevraagd of u voor ëén bent. Bent u dat niet, dan klikt u op nee.
Je merkt er helemaal niks van dat de conducteurs vandaag geen kaartjes controleren. Dat doen ze toch elke dag al?
Wil niet een maar twee conducteurs per trein! Rare vraagstelling, trouwens.
Sorry hoor, maar wat is dat nu voor een vraagstelling. één of twee en dan antwoorden met ja of nee. Vraag zou iets moeten zijn als: wilt u dat er twee conducteurs op een dubbeldskker werken?
Ik denk dat het heel belangrijk is dat men met twee conducteurs kan controleren, dit zal zeker de kans op schermutselingen verminderen. En dus ook een veiliger werkplek bieden.
Ik denk dat het heel belangrijk is dat men met twee conducteurs kan controleren, dit zal zeker de kans op schermutselingen verminderen. En dus ook een veiliger werkplek bieden.
Onduidelijke vraagstelling. Maak de keuze één of twee inplaats van ja of nee. Voorkomt foutieve reacties.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!