Notebook werkt na vijf reparaties nog niet!
14-03-2009
• leestijd 2 minuten
Harry Heidemann, rijksambtenaar bij de belastingdienst, koopt in maart 2008 een Acer notebook ter waarde van € 823,95. Hij wil namelijk speciaal voor zijn kinderen een tweede computer aanschaffen. Harry koopt de laptop via internet bij de Acer Partnershop. Maar veel plezier heeft hij niet van het apparaat…
De eerste dagen ging het goed, maar na een dag of vier, vijf, start de notebook niet meer op. Harry ziet een blauw scherm, vol allerlei foutmeldingen. Hij neemt contact op met de winkel en krijgt het advies de notebook op te sturen naar Acer Nederland. En een paar dagen later krijgt Harry de notebook gerepareerd terug.
Maar al na één dag treedt hetzelfde euvel weer op. En hier blijft het niet bij. Als de laptop het na vijf reparaties nog steeds niet doet, stuurt Harry een aangetekende brief naar de winkel. Hij schrijft daarin dat hij de koopovereenkomst wil ontbinden en zijn geld terug wil hebben. Volgens de webshop kan de koopovereenkomst niet ontbonden worden. Wel bieden ze aan een nieuwe laptop op te sturen, maar daar wacht Harry nu al maanden op! En van de winkel hoort hij niks meer. Een mooie zaak voor de Belbus dus!
Samen met Jeanine Janssen van stichting De Ombudsman gaat Harry naar de Acer Partnershop in De Meern. En daar is de conclusie dat niet op tijd is ingezien dat het probleem al ontstond, toen Harry de computer net had. Daardoor is aanvankelijk gedacht dat er geen sprake van ontbinding kon zijn. Dat is ten onrechte geweest en daarom heeft Harry zijn geld teruggekregen: het aankoopbedrag van de laptop én 100 euro extra voor gemaakte kosten en al het ongemak. Kijk zo hoort dat nou!
Wilt u dat de Belbus bij u langsrijdt, schrijf dan een brief naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of stuur een mail naar
belbus@vara.nl