Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

NOS: fans Olympische Spelen omarmen internet

02-03-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
nos-logo.jpg
Internet heeft tijdens de afgelopen Olympische Spelen met de nachtelijke schaatswedstrijden de rol van de videorecorder definitief overgenomen. Dit concludeert de NOS dinsdag op basis van de bezoekcijfers van de eigen website, waar 13,9 miljoen video's zijn bekeken. In totaal wist de website 2,7 miljoen unieke bezoekers aan zich te binden die de afgelopen twee weken in totaal 37 miljoen pagina's bekeken.
Het tijdsverschil met Vancouver droeg volgens Roeland Stekelenburg, hoofd nieuwe media bij de NOS, zeker bij aan het succes van de website. ,,Niet iedereen had zin of de gelegenheid om tot diep in de nacht wakker te blijven en besloot de volgende ochtend gebruik te maken van 'afstandgemist.nl'.'' De meest filmpjes werden teruggekeken op zondag 21 februari, nadat schaatser Mark Tuitert 's nachts goud had gewonnen op de 1500 meter. Zijn rit werd 400.000 keer opgevraagd.
Anderen weken uit naar internet op het moment dat de tv-zender Nederland 1 niet hun favoriete sport liet zien. Op de website waren alle evenementen live te volgen, waar in totaal 4,6 miljoen keer gebruik van is gemaakt. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!