Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nog steeds misleiding bij overstap telefonie

10-04-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
telefoon_oud.jpg
Bij de OPTA komen nog steeds veel klachten binnen van ondernemers die ongewild een contract met een andere telefoonprovider hebben afgesloten. Zij dachten dat ze een vernieuwd product van hun oorspronkelijke aanbieder gingen afnemen en hadden niet in de gaten dat ze een antwoordkaart van een andere maatschappij ondertekenden.
Toegenomen
Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken heeft dat dinsdag geantwoord op schriftelijke vragen van het CDA in de Tweede Kamer. Volgens Verhagen is het aantal klachten dat toezichthouder OPTA heeft ontvangen, zelfs toegenomen. Veel klagers zeggen zich misleid te voelen door de wervingstechniek van providers. De OPTA waarschuwde eind vorig jaar al voor praktijken waarmee telefoonmaatschappijen nieuwe klanten benaderen.
Boete
Verhagen wijst erop dat telefoonaanbieders die de indruk hebben dat een abonnee zonder duidelijke instemming is overgestapt, verhaal kunnen halen bij de nieuwe provider. Als dat bedrijf geen 'wilsuiting' van de klant kan overleggen, kan het een boete krijgen. De minister laat weten de vinger aan de pols te houden.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!