Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Behoort FluentEnergy.nl ook tot deze energiecowboys? Ze zeggen hun energie in te kopen bij gulfgasandpower.nl.
Barbara en energie leveranciers, ik weet niet waar het mis gaat, maar het is niet grappig als Essent ineens aangeeft te stoppen met het leveren van energie. Als je dan eindelijk via messenger duidelijkheid krijgt, blijf je helaas toch in de kou zitten ... Lees en huiver ... En tja, alle tips zijn wenselijk! Je zou maar Maithe heten en voor Essent werken en via messenger klanten uit moeten leggen waarom Essent stopt met leveren van energie. Deze arme medewerker heeft vandaag van 12.30 uur tot net 18.15 uur mij via messenger proberen duidelijk te maken dat er niets meer te doen is aan het feit dat het in gang is gezet dat ik over 2 dagen zonder stroom kom te zitten. Waarom? Pak de popcorn er maar eens even bij! ????Er was eens een onverwachte hoge jaarrekening (ja hoor, nu hebben we een slimme meter, wij zijn voorbereid!) waar een betalingsregeling voor werd getroffen. Dit houdt voor mijn 2 persoons huishouden (plus 12 opvang Mauzers) in: een termijn bedrag van 300 euro plus in kleine 190 euro extra aan afbetaling jaarrekening. 19 januari 2021 ontving ik een mail van "Harriet Aarts" medewerker Essent met betrekking tot een opstaande vordering: “Openstaande vorderingenIk heb de betaaloverzichten doorgenomen dat klopt dat je die voldaan hebt. Alleen de betalingsregeling is komen te vervallen waardoor het restant van de jaarafrekening 237,60 euro en termijnbedrag 333,00 euro weer open staat.Deze zijn niet betaald”.Bovenstaand blijkt dus niet juist (vanaf vandaag is dit bedrag blijkbaar 277,60 euro), maar ik was voornemens deze 237,60 euro eind januari te betalen en heb dit in een mail naar Harriet kenbaar gemaakt. Hierop heb ik geen reactie ontvangen. Na een aantal pogingen om in contact te komen met Essent, via chat het email adres gevraagd van Essent. Ik werk namelijk tijdens kantooruren en werk zaterdag ochtend. Toen ik om 16.45 uur een medewerker kreeg te spreken, kon zij door een storing niet alles inzien en niets terugkoppelen naar collega’s op andere afdelingen, deze waren immers al naar huis. Ik belde volgens deze medewerkster op een ongelegen moment … Terug naar de openstaande facturen van Essent.Ondertussen is gebleken dat het termijn bedrag van augustus 2021 en januari 2022 niet betaald is ...Vreemd, want ik kan toch echt aantonen met betalingsbewijzen dat ik elke maand netjes 300 euro heb betaald aan Essent.… minuten verder en ontvang ik een mooi overzicht met de termijnbedragen welke ik betaald heb en hoe Essent dit verrekend heeft.Zo far so good zou je denken, maar niet heus, want … vandaag krijg ik - ja ja via social media - via messenger eindelijk antwoord op mijn vragen. Erg leuk om te weten dat er in juni 2021 een bedrag blijkt open te staan en dat de maanden erna dit openstaand bedrag wordt verrekend, maar niemand van Essent neemt ook even de moeite om mij hiervan in kennis te stellen. Kan ook niet, want er is toen een betalingsregeling afgesproken vanwege de jaarrekening. Daarna zijn er afspraken gemaakt met betrekking tot de betalingen. Het termijn bedrag is dan ook vanaf die datum met 100 euro verhoogd en er is een betalingsregeling gemaakt voor de jaarrekening.Toch krijg ik plots een bericht waarin staat dat dat er een termijn bedrag van 300 euro open staat voor de maanden augustus en januari. AUGUSTUS VORIG JAAR en januari 2022. Augustus zou verrekend zijn met juli, maar juli is betaald, dus juni zou nog open staan … maar in juni 2021 betaalde ik nog 200 euro per maand. Januari zou verrekend zijn met december 2021, blijkbaar heeft Essent toen niet kunnen incasseren, iets dat in die maand erg vreemd is gezien het inkomen dat ik had op dat moment.Hang je nog aan mijn lippen?Het ging toch over een vordering betreffende de jaarrekening of .. toch niet?????????️Nee, het gaat nu over augustus 2021 namelijk een termijn bedrag van 333 euro en van januari 2022 termijn bedrag van 300 euro plus de jaarrekening! En dat weet ik pas sinds een klein uurtje. Maar Essent zegt mij aanmaningen, herinneringen en een laatste mogelijkheid tot betaling te hebben gestuurd … maar kan dit niet aantonen nadat ik gezegd heb hier niets van te hebben ontvangen. Overigens, in de app van Essent staat mooi dat alle maandtermijnen zijn betaald! Ben je er nog?!Ok, erg aardig van medewerker Maithe om eindelijk uitleg te geven over de reden van niet meer leveren van energie binnen nu en 2 dagen!Sorry ik ben Essent inmiddels kwijt geraakt, want waarom aanmaningen sturen terwijl de maandelijkse termijnen gewoon voldaan zijn? En waarom kan ik die aanmaningen nergens vinden? Plus de kosten erbij? Ik heb Maithe gevraagd of dit aangetoond kan worden, maar daar wordt niet op gereageerd.Want wat blijkt? Essent adviseerde na de jaarrekening een termijnbedrag van 333 en paste dit dus ook toe, met andere woorden ik zou een aanmaning hebben gekregen van de 33 euro die niet betaald is in … augustus of is het nu juli 2021? Ik weet het niet meer?! Hoe kan Essent zonder mijn toestemming het termijn bedrag verhogen, terwijl ik braaf 300 euro per maand over blijf maken? Okee, ik ben er weer. Ik probeer het te begrijpen. Vanaf augustus 2021 wordt het bedrag per maand 300 euro plus 160 euro per maand aan een betalingsregeling, deze werd aangepast naar 190,60 euro per maand en ook netjes door mij voldaan. Echter loopt op de achtergrond dus een bedrag van 33 euro per maand waar dus aanmaningen over zouden zijn gestuurd … … Ik heb mijn hele mailbox doorgespit, maar ik kan niets vinden en ja die Harriet gaf aan dat ik alleen nog het openstaande bedrag van de jaarrekening in een keer moest betalen en … dat januari nog open staat? (maar in mijn beleving dus gewoon is betaald EN is betaald, maar dus is verrekend met augustus 2021 … oh nee, juli 2021 … he? Toen betaalde ik toch 200 euro per maand?? Erger nog: waarom weet ik hier niets van en is dit niet zichtbaar in de app?Ik neem je weer terug naar vorige maand januari 2022.Want … die openstaande factuur van de jaarrekening wilde ik dus in een keer voldoen en voor de rest zou niets open staan …Helaas pindakaas, want mijn achterstand is volgens Essent – weten we het weer?Termijnbedrag augustus 2021 (welke is betaald, maar verrekend is met juni 2021 en eigenlijk 33 euro te weinig per maand?) – jaarrekening – termijnbedrag januari 2022.Mairthe komt met iets nieuws in de uitleg via messenger:“Het termijnbedrag van augustus was meegenomen in de betalingsregeling. Doordat deze is komen te vervallen is het incassoproces herstart”.Wat zegt Essent nu weer? Ook dit is niet correct, want elke maand werd vanaf augustus netjes naast de maandelijkse termijn betalingen 160 en daarna 190 euro overgemaakt. En welk incassoproces is er gestart? Ik heb tot op heden geen enkele correspondentie ontvangen.????Essent legt uit: “Bedankt voor je bericht Barbara. De betaalwijzen die jij hebt gestuurd zijn binnengekomen. Ik ben alle betalingen die jij hebt gestuurd afgegaan in mijn vorige bericht en ik heb uitgelegd hoe deze bedragen zijn verrekend. Ook heb ik de betalingen waarvan je geen screenshot hebt gestuurd, verwerkt in mijn tijdlijn om het overzicht compleet te maken. Jij kan in mijn overzicht dus terugzien dat je betalingen zijn binnengekomen en dat we hier ook wat mee hebben gedaan. Alleen was dit niet voldoende om alle openstaande facturen te voldoen. Daarom staat er nu nog een bedrag open, daar geef ik hieronder uitleg over. Alle andere screenshots heb ik behandeld in mijn vorige bericht. Aanmaningen Je geeft aan dat je geen aanmaningen hebt gekregen. Ontvang je wel andere mails van ons? Mogelijk zijn de mails in spam belandt. We hebben herinneringen, aanmaningen en laatste betaalmogelijkheden gestuurd naar: sw******@hotmail.com. Af en toe hebben we ook een sms gestuurd als extra herinnering. Op 02-09-2021 en 17-01-2022 hebben we bijvoorbeeld ook een sms gestuurd. Daarnaast hebben we ook regelmatig geprobeerd te bellen, maar ik begrijp dat je niet kon opnemen in verband met werk. Het nummer dat in ons systeem staat is: 06******. We hebben je dus van alle kanten je geïnformeerd over de openstaande kosten. Hoogte termijnbedrag Na de jaarrekening was ons advies voor het termijnbedrag 333 euro geworden. Dit heb je laten wijzigen naar 300, deze wijziging is in september ingegaan. Het termijnbedrag van augustus is dus wel nog 333 euro. Doordat er twee keer aanmaningskosten op zijn gekomen, is dit een bedrag geworden van in totaal 373 euro”.Met andere woorden: hun woord tegen mijn woord en de vraag hoe het mogelijk is dat zij ondanks dat ik hier niets van weet en geen toestemming heb gegeven, 333 euro als termijnbedrag bepalen en daarover dus aanmaningskosten menen te moeten berekenen, daar krijg ik geen antwoord op. Ondertussen spreken we dus over maanden geleden, waar ik dus nooit over geïnformeerd ben en … dat ook niet te vinden is in de app van Essent zoals ik al schreef en … Harriet mij ook niets over wist te vertellen. Dat ik via chat, via mail contact probeer te krijgen, maar niemand reageert, daar geven we geen antwoord op.Mairthe gaat verder: “Ik begrijp dat je baalt, maar ik kan er niets anders van maken. De betalingsregeling is komen te vervallen. Hierdoor zou het Einde leveringsproces sowieso in gang gezet worden. Of het nu alleen om de jaarrekening ging of niet. Dit had hier niets aan veranderd. Zoals eerder aangegeven.. er is geen nieuwe betaalafspraak gemaakt omdat dit niet mogelijk was. Natuurlijk is het goed dat je eerder hebt aangegeven het over 2 weken alsnog te kunnen voldoen, maar dit betekend niet dat je een betaalafspraak hebt gemaakt. We kunnen hier nog langer over doorgaan, maar dit verandert niets aan de huidige situatie. We hebben alle gegevens doorgenomen die je hebt gestuurd.. en de beëindig van de levering is terecht. 29-07-2021: De factuur van de jaarrekening wordt opgemaakt van € 969,83. Je regelt een betalingsregeling met ons. Deze komt te vervallen doordat het termijnbedrag van juli gestorneerd was wegens te weinig saldo”Deze komt te vervallen? Die is pas vanaf augustus afgesproken! Nota bene heb ik Tot en met december 2021 elke maand netjes mijn termijn bedrag plus de afspraak met betrekking tot de betalingsregeling voldaan nota bene via automatische incasso.Mairthe gaat verder: “Het termijnbedrag van augustus was meegenomen in de betalingsregeling. Doordat deze is komen te vervallen is het incassoproces herstart”.Essent?Hoe dan??!!???????????????????? ”Hoe nu verder? Op 07-02 hebben wij de brief over de einde levering gestuurd. Als je klant wilt blijven kan je het totale openstaande bedrag en een waarborgsom overmaken van € 350,00. Doe dit voor de datum die op de brief staat. Als je dit niet wilt, kan je een contract afsluiten met een andere leverancier. Ik raad je dan aan om navraag te doen bij spoed energie: https://bit.ly/3svbuia. Als je naar een andere leverancier gaat, kan je zodra de eindrekening komt een betalingsregeling afsluiten over het totale openstaande bedrag”.Dus hier mag ik het mee doen!De brief over einde levering heb ik dus nog niet ontvangen … Fijn he! Ondanks dat ik aan heb aan gegeven binnen nu en 2 weken de volledige achterstand te voldoen, zegt Essent in haar recht te staan om te stoppen met de levering. Maar waar gaat het nu over? Het termijn bedrag van januari? Dat dus verrekend is met december?Het termijn bedrag dat in augustus open staat, omdat dit buiten mij om verrekend is met juli 2021?Plus het openstaand bedrag van de jaarrekening? En niet alleen dit, ik mag ook nog extra 350 euro gaan betalen!! Essent zegt in haar recht te staan, zegt mij meerdere malen te hebben geïnformeerd, maar kan dit niet aantonen. Dat ik aan heb gegeven het totaal bedrag binnen nu en twee weken te betalen, dat interesseert hun niet. Essent zegt dat ik niet heb gereageerd op hun berichten, welke ik niet terug kan vinden, maar op mijn vraag waarom zij niet op mijn mails hebben gereageerd waarin ik als bijlage alle betalingsbewijzen mee stuurde, krijg ik geen reactie. Zo ook niet op de vraag waarom ik dit niet terug kan vinden in de app en waarom er nu binnen nog geen twee weken ‼️‼️‼️‼️ nadat ik de mail van Harriet heb ontvangen en aangeef het bedrag te betalen door wordt gegaan met het stopzetten van leveren van energie.Mairthe zegt: “Wij houden ons volledig aan de wettelijke bepalingen/regels in deze gehele situatie. Uiteraard staat het je vrij om verder onderzoek te doen naar of wat wij doen wel mag/kan”.
Heel eenvoudig,je zegt: ik moet het eerst vragen aan mijn bewindvoerder. Meteen wordt de verbinding verbroken
Voor mij is het heel simpel, ben er ook helemaal klaar mee.. - Als ik even geen tijd heb beëindig ik gewoon de oproep. - Als het een manspersoon betreft ga ik lekker even helemaal uit m'n dak. Ga enorm schreeuwen, uitschelden en beroep me op m'n recht van verzet. Ben dan heerlijk opgelucht. - Als het om een verkoopster gaat doe ik oneerbare voorstellen die over elke grens gaan. Zij bellen mij en ik niet hun toch? Maak er een spelletje van als je even de tijd ervoor hebt. Succes verzekerd!! Gesprek wordt al snel beëindigd..
Ik ben vandaag vier keer gebeld nadat ze mij een tijdje met rust hadden gelaten. Elek keer als ik gebeld wordt staat er in de de display van mijn mobiel "Mogelijk fraude" Elke keer als ik dit zie en opneem zijn het agressieve energie verkopers. Zo ook vanmiddag. Ik heb ze afgewezen en het nummer geblokkeerd. Vervolgens ben ik twee maal teruggebeld op andere nummers met weer een waarschuwing voor fraude, deze nummers niet meer opgenomen maar meteen geblokkeerd. Tot m ijn verbazing ben ik vanavond nog een vierde keer gebeld door het eerste nummer van vanmiddag dat ik geblokkeerd had. Het gaat om nummers 035 als kengetal, 035 206 127 en 035 200 5446 en 035 200 5440 Ik vind dit wel heel vervelend worden.
mijn telefonisch contact was met essent 1 bedrag per maand en dan voor 5 jaar en een bevestiging Dit hebben wij voor U geregeld ,bij essent gaat U maandelijks een termijn bedrag betalen van €84 maar daar houd essent zich niet aan ,anders had ik dit nooit voor 5 jaar aan geklikt
Ik word ook elke week 2-3 keer gebeld over een adres waar ik al 6! jaar niet meer woon! Hoezo privacy wet?
Ja hoor. Ook ik ben er in gestonken. 27 januari gebeld door consumentenservicepunt.nl. Nee mevrouw, het is alleen een aanbod van Eneco. Nogmaals gezegd dat ik geen contract met Eneco wilde. Nee mevrouw, het is geen contract. Vandaag met de mail: contract nieuwe energieleverancier Eneco. Heb getracht te bellen, maar dat is (nog) niet gelukt. Morgen nieuwe poging. Ben er zo klaar mee!!
Op 3 december werd ik gebeld door West best coach. Een zekere Chantal. Ik wordt regelmatig gebeld, zowel mobiel als op de vaste lijn. Ik verbreek dan onmiddellijk de verbinding. Maar dit keer vertelde ze mij dat zij namens Eneco (mijn energieleverancier) belde. Nadat ik een aantal keer had aangegeven niet over te willen stappen, werd ze zelfs een beetje boos, want zij belde toch namens Eneco en of ik dan toch niet eerste wilde luisteren. Zij vertelde dat door de verkoop van de aandelen van de gemeente Rotterdam Eneco een bond was aangegaan met diverse andere energieleveranciers, zodat zij gezamenlijk een betere prijs konden bedingen. Daardoor was het mogelijk geworden dat ik minder ging betalen en dat werd dan ieder jaar opnieuw bekeken of dat nog steeds gunstig voor mij zou zijn. Nadat ik had aangegeven ook mijn maandbedrag niet voor 3 jaar wilde vastzetten, deelde zij mij mee dat dit ook niet het geval zou zijn. Voor mij veranderde niets, ik bleef bij Eneco, maar ik ging minder per maand betalen. Nadat ik een formulier digitaal moest tekenen, was het voor mij klaar. Zij vertelde nog dat dit gesprek per email bevestigd zou worden. Nadat ik dat gedaan had, bleek dat ik klant was geworden van Essent. Ik heb Eneco gebeld, en die wisten helemaal niets van een samenwerking, dus ik was opgelicht. Aangeraden werd contact met Essent op te nemen. Ik heb het herroepingsformulier gedownload en ingevuld opgestuurd naar Essent. Deze belde mij later terug met de mededeling dat het jammer was dat ik toch geen gebruiker van Essent wilde zijn. Die meneer medegedeeld hoe dat was gegaan en die bood mij zijn excuses aan voor het ongemak en dat dit nooit de bedoeling is geweest. Zijn advies was ook: Als je over wilt stappen moet dat een actie van jezelf zijn en niet omdat je gebeld wordt. Het was op deze manier keurig geregeld. Ik wordt nu nog steeds regelmatig gebeld als zijn van Eneco zelf. Die had ook al aangegeven dit nooit telefonisch te doen , maar in een email te verwijzen naar mijn Eneco.
Ook ik ben er ingestonken en daar baal ik echt van omdat ik over het algemeen deze verkooppraktijken af weet te houden. Ik heb vandaag een e-mail gestuurd zowel naar het verkoopbedrijf als naar het nieuwe energiebedrijf en dit binnen het gestelde datum van geldigheid offerte. Ben benieuwd hoe dit afloopt. En....een goede les voor mijzelf en hoop voor anderen die dit lezen....
Mijn zus heeft eens ooit een energieverkoper een half uur aan het lijntje gehouden door zich uit te laten leggen wat groene stroom is. Of dat groen niet bederfelijk is, gaan de leidingen dan niet schimmelen, of er dan ook nieuwe stopcontacten (groene) aangelegd moeten worden en dat ze die kleur toch niet zo bij haar interieur vindt passen etc. etc.
Het is die cowboys maar om één ding te doen en dat is je overschrijven. Naar welke leverancier dat maakt hun helemaal niets uit Van elke overschrijving krijgen ze namelijk geld en daar gaat het hun om. Ze zijn zelfs in staat om de binnen een week 2 keer over te schrijven. Zelf ondervonden, maar uiteraard niet ingetrapt. Ik werd ZZP-er en toen was het raak. Ik werd om de haverklap gebeld maar telkens wel op mijn hoede. De eerste keer vroegen ze mij bij welke leverancier ik was. Antwoord van mij... ja dat ga ik je niet vertellen, zeg mij maar wat jullie prijs is. Hij noemde puur de netto prijs/kilowatt, iets van € 0,05 en zeg nog tegen hem: "heb je dat wel goed" ?? Ja dat is de prijs per kilowatt zei hij. Gelijk er bovenop gezegd dat ik ongeveer 3000 KW op jaarbasis verbruik en dat het dan in totaal wordt € 150,- / jaar aan stroomkosten op basis van 3000 KW en geen cent meer. Het werd stil aan de andere kant en even later ging de hoorn erop. Week later weer iemand aan de lijn. Begon zonder te vragen tegen mij te vertellen dat ik op de stroom wel tot € 300,- kon besparen en hij een goedkope aanbieding kon maken. Ik gelijk gezegd dat ik niet de goedkoopste wil maar de duurste. Het werd even stil en toen wilde weten waarom de duurste. Ik vertelde hem dat ik zonnepanelen had en jaarlijks stroom over heb. Het werd nog stiller en toen zei hij,... dan verbind ik je even door naar een collega. Waarop ik zei dat hoeft niet want ik weet heel goed hoe het werkt en dat ik het zelf wel kan uitzoeken. Toen was het een hele tijd rustig met bellen. Paar maand later opnieuw iemand aan de lijn het begon weer op dezelfde manier. Wilde ook weten bij welke leverancier ik zat. Toen heb ik het wel gezegd en hij zij meteen dan hij een goedkoper aanbod had. Volgens hem zou ik over moeten stappen naar Essent dat zijn de goedkoopste. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik al jaren goed zit en niet ga veranderen van leverancier. Hij probeerde nog van alles. Week later weer iemand aan de lijn en die was van hetzelfde bedrijf. Hij vroeg ook weer waar ik zat,... en gelijk gezegd dat ik bij Essent zat (was dus niet zo maar omdat ze een week geleden zeiden dat Essent de goedkoopste was dacht ik,... dan zeg ik nu Essent. Hij meteen,.... dan moet je naar Energie direct die is goedkoper. Ik zeg tegen hem,.... vorige week zei uw collega dat Essent het goedkoopste is hoe kan dat nou. Er kwam niet veel reactie maar ik zeg tegen hem vertel nu eeerlijk,.. jullie zijn maar met één ding bezig en dat is het overschrijven van mensen van de ene naar de andere energieleverancier en de energieprijs is daarbij van ondergeschikt belang. Het gesprek ging nog wat verder maar uiteindelijk gaf hij het wel toe. Nogmaals... Dit soort cowboys zijn alleen maar bezig met overschrijven van klanten van de ene naar de andere maatschappij en de prijs is van ondergeschikt belang. Dit soort bedrijven, en dat zijn er heel wat, drijven de energieprijzen alleen maar op. Al het geld wat hun krijgen is weggegooid geld.
hallo ik word ook regelmatig gebeld voor nieuwe energiemaatschappij om over te stappen en heb er slapen loze nachten van ik ben nu bij holland stroom nog nooit van gehoord ga weer terug naar energie direct maar nu hebben holland stroom al meer dan 600 euro van onze rekening afgehouden je betaald in het voren zeggen ze ik heb holland stroom daarover gebeld zij kunnen mij niet helpen energie direct zegt dat ze de boete gaan terug betalen maar die hebben ook deze maand nog geld eraf gehaald ik heb bijna 1000 euro nu betaald voor allebei de energie leveranciers dit kan toch gewoon niet gr dorien van buul
En alweer zeg ik dat de mensen het zelf doen , zelf er om vragen om besodemieterd te worden ! Nog 1 keer dan ! Als je gebeld word met een telefoonnummer die jou niet bekend is dan neem je niet op ! Als je gebeld word door een bekende die bij jou in contacten genoteerd staat , staat er altijd de naam bij van degene die jou belt ! Word je gebeld met "privé" nummer , dus je ziet geen telefoonnummer , neem dan ook niet op ! Gebeld worden met een zichtbaar nummer kan je altijd opzoeken op internet wie degene is die jou gebeld heeft ! En mocht het toch iemand zijn of een instantie dan zullen ze wel je voicemail inspreken met de boodschap en of je degene wilt terug bellen ! Mocht het zo zijn dat een telefoonnummer behoort bij een energie bedrijf of wat dan ook om te bedelen , kan je ook dat nummer gewoon op je telefoon blokkeren ! Word je nooit meer gebeld ook ! Dus mensen , een hoop uitroeptekens in dit verhaal , maar dat is om te kennen te geven wat je kan / moet doen . Dan hoeft niemand zich te ergeren en krijg je ook niet dit soort Ge..k ! Slim zijn mensen ! Dat is het toverwoord !! Succes !
Zelfs als je niet gebeld wordt loop je de kans zo overgezet te worden Ik kreeg bericht van mijn energie leverancier dat ik overgestapt was naar energie direct Ik gelijk gebeld met mijn leverancier Uiteindelijk toch goedgekomen maar het werk wat ervoor moet doen Schandalig dat aan deze praktijken geen eind aan kan worden gemaakt
Telt een telefonische bandopname om je afspraken vast te leggen wél als rechtsgeldig?
afgelopen zaterdag de uitzending gezien,maar het kan nog erger , november telefoon van ook een of andere energieverkoper , ik had er genoeg van en heb hem gezegd dat hij me met rust moest laten,waarna hij agresief werd en mij toebeet dan moet je het zelf weten!! een maand later kreeg van mijn energieleverancier te horen dat ik overgestapt was!! Wat raar ik was me nergens van bewust , na even telefoneren met mijn energieleverancier (NLE) vertelde deze mij dat ik overgestapt was na vandenbron nog nooit van gehoord! daarna gebeld met vandenbron (wat overigens allemaal niet zo eenvoudig is ) bleek dat zij mij niet kende als klant en dat waarschijnlijk iemand het verkeerde huisnummer had opgegeven , daarna gebeld met NLE en uitgelegd wat er aan de hand was ,deze zouden deze overstap terug draaien, maar ik had een app gedownload van slim wonen waar mijn meter standen op te zien waren maar deze stopte ook ! ik heb hun een mail gestuurd waarin zij mij vertelde dat het kwam omdat ik overgestapt was ! ik heb vervolgens getelefoneerd met de netbeheerder die vertelde hetzelfde verhaal op mijn vraag wie dan nu mijn gasleverancier was mochten zij i.v.m. privacy niet zeggen ! ook niet wie dan nu mijn gasrekening betaald want ik krijg geen facturen meer!! eigenlijk niet zo erg maar ik denk dat ik daardoor problemen ga krijgen vroeg of laat. als ik inlog bij NLE mijn energieleverancier is mijn contract niet actief terwijl dit nog een jaar loopt !! dus wat nu ????
Ooit 1 maal gebeld en gaf als antwoord dat ik een hekel heb aan kortingen.....ik betaal liever iets MEER.
van energieleveranciers zijn er veel omdat er genoeg aan te verdienen is. en ze houden zich niet aan zelf gemaakte afspraken.
Ik heb het ook gehad, voor Eccent terwijl ik Eneco heb, de vrouw die me belde van verzorgdbesparen. nl zei dat Eccent en Eneco één waren. Even trapte ik in maar binnen een half uur (de vrouw aan de andere kant kletste en kletste aan een stuk door. Ik had met mijn stomme kop bevestigd maar met de mededeling dat ik Eneko zou bellen en toen werd ze boos. Direct na mijn gesprek met Eneco belde ik de service afdeling van verzorgdbesparen om te ANNULEREN wat direct werd voldaan. Ik mailde later dat ze daar goed aan gedaan had want scheef ik dat zij in een Juridische gevarenzone waren beland. Ik had ze op Juridische wijze aan het Kruis Genageld. Ik heb vaak Processen gevoerd en allen gewonnen. Ik ben dus bekend bij het Haagse Gerechtshof. Ik hoef nergens bang voor te zijn, ik stuur de tegenpartij kopieën van mijn Processen en ze schrikken zich rot!!! Vriendelijke groet, Jan
Ik heb diverse keren gevraagd hoeveel ben ik dan goedkoper per jaar. Dan komen de bedragen die oplopen tot wel 400 euro per jaar. Ik doe ze dan een voorstel, ik betaal u per jaar maar het voordeel wat u mij aanbied minder. Maar daar willen ze nooit op ingaan en doen ze niet meer mee
Het echte probleem is de ACM die stug weigert afdoende afschrikwekkend op te treden. Een beetje authoriteit lost dit probleem binnen de kortste keren structureel op door uiteindelijk zonder pardon vergunningen in te trekken, bij de huidige authoriteit kunnen dit soort problemen decennia bestaan en nog zijn ze niet bereid om op te treden.
Deze kwam ik tegen op youtube. Heel erg leuk ook een keer te doen. https://www.youtube.com/watch?v=oSzRkXKKEGA
Mijn zoon wordt steeds gebeld. Als ik ga googelen op het nummer kom ik uit bij Energie Direct. Steeds bellen ze vanaf andere nummers, dus blokkeren helpt niet. Mijn zoon heeft een beperking, woont nog bij mij en wordt heel onrustig van dit gedoe. Hij neemt niet op, overigens. Ze bellen hem meestal ook 's middags als hij aan het werk is.
blijven de nummers enigzinds gelijk over alle nummers of is het iets zoals: Voorbeeld: 0800123456789 0800123456780 0800123456781 0800123456782 0800123456783 0800123456784 0800123456785
Ik heb zelf uitstekende ervaringen met het aan de praat houden van deze telefonisten. Enkele voorbeelden: soms begrijp ik het niet en laat het me nogmaals uitleggen, soms is de lijn quasi slecht, soms moet ik even naar de voordeur, want er wordt gebeld, of ik neem wel op, maar moet eerst iets afmaken (kan vijf minuten duren). Een enkele keer heeft de verkoper geen tijd om te wachten en als ik dan terugkom aan de telefoon is er geen contact meer. Ook goed, maar dat overkomt mij niet vaak omdat ik me in principe best geïnteresseerd voordoe. Ik vraag ze wel het hemd van het lijf hoe het nu precies zit; verwijs naar consumentenbond en kassa om te vertellen dat ik hen niet zo maar geloof en zij zullen alle mogelijke moeite doen om je te overtuigen. Je kunt nog vragen naar hoeveel zij ermee verdienen als ze een abonnement willen slijten. Het is heel wonderlijk, maar dat blijkt vaak niets te zijn! Daar kun je dan weer een aardige discussie over voeren, omdat zij toch ook een mens zijn en dus brood moeten betalen in de supermarkt. Enfin, ze wringen zich in allerlei bochten, maar komen er natuurlijk niet bevredigend uit. Ten slotte, als ik ze lang genoeg aan de praat heb gehouden maak ik ze duidelijk dat ik dit gesprek alleen heb gevoerd om hen 20 minuten van het werk te houden. Tijd waarin zij niet konden proberen anderen te bedriegen. Slechts één keer heb ik de reactie "Fuck you" gehad. Mijn reactie was dat (in dit geval werd zg. namens microsoft gebeld) dat taal is die zijn opdrachtgever niet zal waarderen.
die migrosaft scam is al een oude bekende. ikzelf heb en VM klaarstaan voor die lui {VM is Virtual machine, ofwel een PC in en PC} waarbij 1 van hun technieken het TREE command, minimaal 30+ minuten duurt. Lekker hun tijd verdoen in een PC omgeving waarbij ze geen schade aan kunnen richten. dan houden ze op met bellen, omdat jij dan niet winstgevend bent
je zou kunnen zeggen dat je een effectieve manier heb gevonden. Alhoewel de vraag wel is, vindt je het zo belangrijk om met iemand te kutten inplaats van je kostbare tijd te besteden aan dingen die jij wel belangrijk vindt. Want uiteindelijk einde van de dag ben je 20min verder. Die je nooit meer terug krijgt. Ophangen werkt beter.
Energie telefoontjes ,ik word per dag 2 a 3 x gebeld door een energie bedrijf....en dit al maanden lang. Ik pak de telefoon niet meer op, als ik een vreemd nummer zie. 1 x wel opgepakt...toen vertelde de man dat hij met mijn echtgenoot een afspraak gemaakt had om terug te bellen, dit zou de dag ervoor gebeurd zijn. Ik heb hem toen verteld dat hij sprookjes verteld, want mijn echtgenoot is al een jaar overleden... mensonwaardig en nietsontziend zijn deze mensen!
Bij dit soort telefoontjes heb ik tegenwoordig een goed middeltje, het is een gewone fluit, zodra ik hoor wie het is van energie bedrijven of hoor gaat het fluitje aan mijn mond en blaas dan heel hard en hang meteen op. Ik heb nu al enkele weken geen telefoontjes meer gehad.
Wat een creatieve tegenscripts. Ik ben er van overtuigd dat menig telefonische verkoper hierdoor uit het lood geslagen is. Ik heb echter nog een aanvulling: Als je vraagt om je te laten registreren in het recht van verzet, dan zal het grootste deel van de verkopers zeggen dat ze u doorverbinden met het bandje. DOE DIT NIET. Zeg tegen de verkoper dat HIJ u NU registreert in het recht van verzet en zeg dat u in de tussentijd aan de lijn blijft. De verkoper moet dan uw telefoonnummer controleren en zeggen dat uw nummer vanaf nu in het recht van vezet staat. Het kan tot 6 weken duren totdat dit is verwerkt. Daarna krijgt alsnog het bandje te horen omdat het wettelijk verplicht is. Op deze manier heeft bij mij altijd gewerkt. Succes
Wij zijn ook vorige week gebeld door een asociale verkoper van energie contracten. Ik werk zelf bij een NL Bank en wil dat dit soort bedrijven ook wordt aangepakt. De banken doen het inmiddels een stuk beter. Waarom worden dit soort bedrijven niet gestopt? Ik laat mij niet strikken, maar het is heel asociaal wat die verkopers doen. Dit past echt niet als je het mij vraagt. Groetje René
Wordt steeds gebeld volgens hun via hun overgestapt wat niet klopt of ik weer via hun wou. Al 10 tallen keren gebeld en ze zijn onbeschoft ook
Deze reactie is verwijderd door de redactie.
Redactie heeft deze reactie verwijderd op basis van de spelregels.
Hoezo moeilijk tegen te houden tip leg neer als een energie aan gedaan wordt. Druk op de bel toets bij een smartphone. Nu ziet u wie er. Gebeld heeft druk op I kies nu voor dit nummer blokkeren.
In de aflevering werd gesproken over gebeld worden als je klant bij een energiebedrijf bent geweest. Dit heb ik simpel opgelost, namelijk: ik heb een lyca kaart gepakt (kan je gratis krijgen bij veel winkels) en het nummer daarvan geef ik telkens op bij een nieuw energiecontract. Ik gebruik het verder niet, ze kunnen me dus niet bereiken daarop, en er is ook niets waarbij een energieleverancier mij telefonisch zou moeten bereiken. Sinds deze geniale stop is het aantal ongewenste verkoopbellen teruggegaan naar 0.
Afgelopen jaar bewust overgestapt naar budget energie, na te hebben vergeleken op de Consumentenbond. Vervolgens belt de oude energieleverancier, energiedirect, die het doet voorkomen alsof wij er zijn ingeluisd, omdat we zijn overgestapt via ‘een tussenpersoon’ (de Consumentenbond dus, maar dat noemen ze dan niet). Dit kon volgens hen nooit de laagste prijs zijn, maar ‘gelukkig’ kunnen zij het nog gewoon terugdraaien en ons een contract teruggeven bij hen voor 3 jaar. Aangegeven dat wij sowieso nooit een 3-jarig contract willen afsluiten en ook dat we niet meer door energiedirect gebeld willen worden. Wij wilden tenslotte bij budget energie blijven, aangezien dit een bewuste overstap was. ‘Nee’ werd amper geaccepteerd, de verkoper was zeer agressief in zijn benadering en wilde duidelijk laten merken dat dit een domme keus was. Wij bleven vol verbazing achter door de onbeschofte en agressieve manier van praten en ook door de insteek die zij hadden gekozen door juist de ‘tussenpersoon’ te gebruiken om ons te laten denken dat we waren opgelicht om overstappen te voorkomen.
Ik word helemaal gek van deze telefoontjes... Ik word elke week zeker 5 keer gebeld. Ik sta in het bel me niet register en geef telkens recht van verzet aan, maar ik blijf gebeld worden. Telkens weer een andere tussenpersoon.
Mischien even het nederlands scheldwoordenboek erbij pakken, en er even flink op los gaan schelden.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!