Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Ervaringen van de afgelopen weken leren dus dat deze nieuwe wet niet werkt. Sterker nog, het aantal telefoontjes is toegenomen, en ook het aantal bedrijven dat mij voor 1 juli nog nooit gebeld had en nu ineens aangeeft dat ik de komende 3 jaar door ze gebeld mag worden is alleen maar toegenomen. “Recht van verzet” helpt niet. In mijn geval is het dus zo dat Budget Energie mijn gegevens (bewust of onbewust) gelekt heeft naar talloze energie-bel-bureautjes. In ieder geval allemaal melden ze (gevraagd of ongevraagd) te bellen in opdracht van Budget Energie. Heb bij Budget Energie al herhaalde malen (telefonisch en via email) aangegeven dat ik gebruik wil maken van het recht van verzet, en dat ik verwacht dat ze (net als dat ze dat met mijn persoonsgegevens gedaan hebben) dat ook doorgeven aan alle “gelieerde partners”. Wat zou een next-step kunnen zijn? OOK ben ik nog op zoek naar “wie of wat” VEV eigenlijk is.
Prima artikel, en handig dat jullie mensen een belscript voeren om aan het verzet deel te nemen. De vraag 'En dat is niet het bedrijf waar ik NU mijn contract heb lopen?' is echter slecht gesteld. Bij het antwoord 'nee' zou je actie moeten ondernemen, maar wat als het antwoord 'ja' is? Betekent dat iets als 'Ja, dat is niet het bedrijf waar u uw contract mee heeft'. Om dubbele ontkenning uit de weg te gaan is het handiger om te vragen: 'En is dat het bedrijf waar ik NU mijn contract heb lopen?'
Staatsloterij houd zich ook niet aan het belmeniet register wij zijn nooit lid geweest en geen lot gekocht! En ze bellen wel steeds.
Het is zo simpel. Als ik gebeld word door een tele-marketingburo neem ik op en leg mijn telefoon neer en laat ze maar kletsen en na een minuut of 10 luister ik ff of er nog verbinding is. Meestal zijn ze er inmiddels achter dat ik niet geinteresseerd ben en hebben ze al opgehangen. Ik werd erg vaak gebeld, zeker wel 7 tot 10 keer per dag en dat wordt op deze manier steeds minder. Deze methode werkt dus erg goed.
ik heb al jaren het bel me niet register. en bij mij werkt het perfeckt. ik ben niet blei met het nieuwe sisteem wat volgens mij voor geen meter werkt !! net als in Kassa als gezecht werd.
Hboxem eris , al vaak geschreven dat je zogenaamde "verkeerde" e-mails niet moet beantwoorden maar gewoon moet verwijderen. Zo gauw als jij je zogenaamd afmeld weet de afz dat het mailadres bestaat en stuurt nog meer spam, want dat is het gewoon.
Kunnen jullie dan misschien ook iets doen aan al die verkeerde E-mails !!! Er staat soms onder "hier drukken als u het wilt stop zeten" doe je dit dan krijg je de volgende zo weer en dan volgen er nog veel en veel meer, om ziek van te worden.
Als je een contract afsluit dan moet je veelal je telefoon nummer opgeven anders kan je de contract vergeten is mij opgevallen. Je komt gewoon niet verder omdat ze blijven vragen om je telefoon nummer op te geven. Wat je daar tegen kan doen is een prepaid kaartje kopen (soms zelfs gratis te verkrijgen) dat nummer opgeven en dan de beltegoed opmaken en het kaartje ergens in een lade opbergen of gebruiken voor andere websites waar je verplicht je telefoon nummer moet opgeven.
Voor iedereen die ziggo klant is heb ik nog een tip! Je kunt ook anonieme bellers blokkeren, werkt als volgt. Blokkade aan: neem uw toestel, druk op groene toest voor de kiestoon. toets dan *141* u hoort nu dat de dienst ingeschakeld is. De blokkade weer uitzetten? Neem de hoorn en druk op kiestoon. Toets vervolgens #141# En je zult de melding krijgen dat uw dienst is uitgeschakeld. Om het te testen kun je jezelf anoniem bellen door met een mobiele telefoon even #31# en dan je eigen nummer er achter te bellen. #31# voor het nummer zorgt namelijk dat je nummer anoniem wordt. Succes!
Oh ja en dit is voor je vaste lijn, dit was ik even vergeten erbij te zeggen.
Je kan op een mobile telefoon ook nummers blokkeren maar dan moeten ze wel met een "normaal" nummer bellen. Maar anonieme nummers blokkeren kan zelfs dom zijn juist omdat huisartsen of ziekenhuizen niet altijd bellen met een zichtbare nummer daar moet wel rekening gehouden mee worden lijkt mij.
Dat is zo. Dus kijk maar wat je er mee doet. Wij verwachten niet echt een dokter of een ziekenhuis die ons belt. Dus dan kun je dit prima toepassen. Wordt je wekelijks gebeld door je ziekenhuis dan is deze tip ook geen optie.
Zou het niet simpeler zijn om een centraal register te hebben, waar je kan zien welke bedrijven jij toestemming hebt gegeven. En zelf kan kiezen die toestemming weer in te trekken. Zelfde ook voor cookie tracking op Internet.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!