Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuwe campagne tegen ongewenste reclame

28-01-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
mobieltje_01.jpg
Veel consumenten weten nog steeds niet hoe ze kunnen afkomen van ongewenste reclame, aanbiedingen en irritante verkooptelefoontjes. Reden voor de Consumentenbond om maandag te beginnen met de campagne ' de Nationale Afmeldweek '.
Tips
De consumentenorganisatie geeft op de website en via sociale media tips hoe mensen zich het best en snelst kunnen afmelden. ,,Consumenten ontvangen reclame en verkoopaanbiedingen via allerlei kanalen: aan de deur, per post, e-mail en telefoon. Er is een flink aantal mogelijkheden om je daarvoor af te melden. De bekendste daarvan is het bel-me-niet register, maar er zijn ook minder bekende afmeldmogelijkheden'', zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond. Zo kunnen consumenten zich ook afmelden voor bijvoorbeeld reclamepost en telefonisch marktonderzoek.
De belangenbehartiger zegt regelmatig klachten te krijgen van consumenten over onder meer verkooptelefoontjes en verkopers aan de deur. ,,Een verwijzing naar het juiste afmeldregister biedt vaak de oplossing'', weet Combée.
Ergenissen
Volgens de Consumentenbond lopen de ergernissen van mensen uiteen van verkoop aan de deur, geadresseerde reclame tot ongevraagde verkooppraatjes via de telefoon. Ook ergeren mensen zich aan internetreclame, zoals banners die over het scherm zweven. Door het wettelijke bel-me-niet register is er de laatste jaren volgens de bond een verschuiving geweest door bedrijven van telemarketing naar colportage. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor