Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nederlanders massaal op Bel-me-niet-register

18-11-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bellen_oudere_001.jpeg
Meer dan 3,3 miljoen Nederlandse consumenten hebben zich laten registreren in het bel-me-niet-register, dat ongevraagde telefonische verkooppraatjes moet tegenhouden, aldus het ministerie van Economische Zaken.
Sinds 1 oktober hebben meer dan 650.000 mensen zich aangemeld. De 2,7 miljoen mensen die toen nog stonden in het oude zogeheten Infofilter-bestand werden overgeheveld naar het nieuwe Bel-me-niet register.
Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) gaf het nieuwe Bel-me-niet register ( www.bel-me-niet.nl) per 1 oktober een wettelijke basis en dat leidde direct tot een run. Op de eerste dag van de inwerkingtreding van het nieuwe register werden meer dan twee miljoen pogingen gedaan om de website te benaderen, die door de drukte plat ging. Inmiddels is een nieuwe website operationeel, waar consumenten zich rechtstreeks kunnen laten registreren.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor