Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Nederlanders kijken minder 'gewoon' televisie

02-09-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
televisie1_05.jpg
Nederlanders kijken relatief steeds minder naar tv-programma's op het moment dat ze worden uitgezonden. Filmpjes via het internet of het op een later tijdstip terugzien van programma's neemt steeds meer van onze tijd in beslag. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker Telecompaper.
Verschillen
Er zijn wel grote verschillen tussen leeftijdsgroepen. Zo kijken Nederlanders boven de vijftig jaar gemiddeld 140 minuten per dag op een traditionele manier naar de tv, terwijl dit bij tieners 68 minuten per dag is. Van alle manieren van kijken is het gewoon televisie kijken wel nog steeds het meest populair.
Pluspakket
Uit het onderzoek komt verder naar voren dat een kwart van de huishoudens in Nederland geabonneerd is op een pluspakket met extra zenders, bovenop het basis tv-pakket. Dit komt neer op 1,87 miljoen huishoudens. Pluspakketten zijn daarmee afgelopen twee jaar tijd flink in populariteit gestegen. In het eerste kwartaal van 2013 had nog maar 16 procent van de huishoudens zoiets.
Sportkanaal
Een andere veel gewilde toevoeging aan het normale programma-aanbod is FOX Sports. Tegenwoordig heeft 8 procent van de huishoudens een abonnement op dat betaalde sportkanaal.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor