Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Nederlander financieel wijzer door internet'

06-09-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
geld-belasting-euro_01.jpg
 Een derde van de Nederlanders doet een beroep op internet of een financiële bijsluiter bij een product om de financiële kennis te vergroten. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek dat in opdracht van verzekeringsmaatschappij Cardif, onderdeel van de Franse bank BNP Paribas, is uitgevoerd onder ruim duizend respondenten.
Ongeveer 15 procent geeft aan het liefst advies in te winnen bij familie of vrienden. Een klein deel van de Nederlanders (7 procent) wil een cursus volgen om zich op financieel gebied te laten bijspijkeren.
Bij het nemen van een belangrijke financiële beslissing, zoals het afsluiten van een hypotheek of een verzekering, doen Nederlanders vooral een beroep op een onafhankelijke adviseur (42 procent) of een bank (32 procent).
Bijna de helft van de Nederlanders vindt dat informatie over financiële producten expres moeilijk wordt gemaakt.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor