Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nauwelijks informatie over duurzaam beleggen

11-03-2009
leestijd 1 minuten
Fallback image for card
Banken kunnen hun klanten nauwelijks informatie geven over duurzaam beleggen en sparen. Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling, de VBDO.
Bij het onderzoek werd gebruik gemaakt van zogenoemde mysteryshoppers. Een gesprek erover met directeur Djieseppe van der Helm van de VBDO. 
Mysteryshoppers. Ik krijg daar ook meteen een heel mysterieus beeld bij.
Valt wel mee. Waren vrijwilligers. Ze hebben 27 filialen van zes grote banken bezocht. Postbank, ING, SNS, ABNAMRO, Fortis, Rabobank. En daar hebben ze gewoon wat vragen gesteld. 27 filialen bezocht, 19 onvoldoende.
Luister het hele gesprek.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor