Mooi geen Amstellovitch
07-06-2010
• leestijd 2 minuten
Wellicht is ‘ie je opgevallen, de Amstel-reclame van eind vorige maand. Om precies te zijn: De Amstellovitch-commercial.
Aan deze commercial was een uitgebreide campagne en prijsvraag gekoppeld. Zo kon je namelijk een weekend lang Amstellovitch worden.
Amstellovitch is de verpersoonlijking van waar elke man van droomt: De beste plaatsen bij alle internationale voetbalklassiekers, de mooiste vrouwen, de meest luxueuze auto’s, privé-jets en hotels. Deze commercial is een knipoog naar de Russische olie- en staalmagnaten die tegenwoordig topvoetbalclubs opkopen alsof het warme broodjes zijn. Vandaar de naam Amstellovitch.
Als je vorige maand een Amstel Easy Bottle actiepakket aanschafte, vond je in de verpakking een code. Die code moest je vóór 30 januari 2008 invoeren op een zeer interactieve website, gevuld met blonde dames in korte jurkjes. Als je daar de code van het actiepakket invoerde, dan maakte je kans om afgelopen zondag 3 februari met tien vrienden vanuit een VIP skybox Ajax - Feyenoord te zien. Sowieso kon iedereen die deze actieverpakking kocht de Nederlandse klassieker Ajax-Feyenoord live op zijn pc bekijken.
Maar daar ging het helaas mis! Want die wedstrijd was niet te zien. Rien van Aalst wilde met zijn 2 zonen Danny en Mike op internet naar de wedstrijd kijken. Vlak voor de wedstrijd zou hij een mail krijgen met een link naar de site waar Ajax – Feyenoord op te zien was. De wedstrijd begon om 12:30 maar de mail kreeg Rien pas om 16:15 uur. En toen was de wedstrijd al afgelopen. Voor niks bier gekocht, dus.
Amstel betreurt ten zeerste dat circa 2000 consumenten niet hebben kunnen kijken op hun pc. Amstel zegt dat door serverproblemen de instructiemail de consumenten niet zoals gepland zondagochtend om 7.00 uur bereikte, maar pas 's middags na afloop van de wedstrijd. Dat is nooit de bedoeling geweest. Van deze groep hebben zich zo’n 400 mensen gemeld bij Amstel Consumentenservice.
Amstel geeft toe dat het geen schoonheidsprijs verdient. Ter compensatie van dit ongemak willen wij graag de mogelijkheid bieden om een andere wedstrijd van Ajax of Feyenoord live via de computer te bekijken. Alle pechvogels ontvangen van Amstel voor zaterdag 16 februari een e-mail met nadere informatie over de betreffende wedstrijd.
Diegenen die de wedstrijd ook hebben gemist kunnen terecht bij de Amstel Consumentenservice, te bereiken op het gratis nummer: 0800-0229885.