Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Monster Energy verdwijnt uit schappen Albert Heijn

08-08-2016
leestijd 1 minuten
1828 keer bekeken
albert heijn logo 930x520
Albert Heijn stopt met de verkoop van de energiedrankjes van het merk Monster Energy. De supermarktketen doet het drankje in de ban als onderdeel van het plan om gezondere voeding te stimuleren, zo meldt een woordvoerder tegen het Algemeen Dagblad.
Grote blikken
Volgens de woordvoerder ligt het onder andere aan het formaat van de blikken. “We kregen van verschillende ouders het verzoek te stoppen met de verkoop van de grote blikken, omdat ze bezorgd zijn over de suikerconsumptie van hun kinderen.” Monster Energy wordt verkocht in blikken van een halve liter.
Andere merken energiedrankjes blijven nog wel te koop.
Friswijzer
Albert Heijn kondigde al eerder aan tien tot veertig procent minder suiker te gaan gebruiken in ruim honderd producten van het eigen merk. Daarnaast introduceert de supermarktketen de zogenoemde Friswijzer bij het frisdrankschap, waar volgens de directeur “duidelijke informatie op staat over de hoeveelheid suiker, wijze van zoeten en calorieën.”
Bron: AD
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor