MoneYou zegt 'sorry'
05-07-2011
• leestijd 1 minuten
,,Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht moeten inloggen op de persoonlijke pagina.
'Dinsdag nieuwe mail'
Klanten van MoneYou krijgen dinsdag opnieuw een e-mail van de onlinebank. Daarin staat dat de oude regel dat klanten de eigen rekening eens per maand dienen te checken, wel blijft gelden.
Volgens een woordvoerder van MoneYou hebben de meeste onlinebanken deze regel opgenomen in hun algemene voorwaarden. Al lijkt die regel in de praktijk meer op een advies neer te komen. ,,Voor alle duidelijkheid: niet inloggen eens per maand betekent niet dat je geen klant meer bent bij MoneYou'', aldus de e-mail.
'Inloggen blijft verstandig'
MoneYou blijft benadrukken dat het verstandig is als klanten geregeld op hun persoonlijke pagina inloggen, om de berichten te lezen en de boekingen te controleren. Op die manier kan fraude beter voorkomen worden.
ANP