Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

MoneYou zegt 'sorry'

05-07-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
moneyou.jpg
,,Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht moeten inloggen op de persoonlijke pagina.
'Dinsdag nieuwe mail'
Klanten van MoneYou krijgen dinsdag opnieuw een e-mail van de onlinebank. Daarin staat dat de oude regel dat klanten de eigen rekening eens per maand dienen te checken, wel blijft gelden.
Volgens een woordvoerder van MoneYou hebben de meeste onlinebanken deze regel opgenomen in hun algemene voorwaarden. Al lijkt die regel in de praktijk meer op een advies neer te komen. ,,Voor alle duidelijkheid: niet inloggen eens per maand betekent niet dat je geen klant meer bent bij MoneYou'', aldus de e-mail.
'Inloggen blijft verstandig'
MoneYou blijft benadrukken dat het verstandig is als klanten geregeld op hun persoonlijke pagina inloggen, om de berichten te lezen en de boekingen te controleren. Op die manier kan fraude beter voorkomen worden.
ANP

Meer over:

diginieuws, geld
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor