Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Moment van afleiding goed voor productkeuze

07-05-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
3561739.jpg
Een kort moment van afleiding voordat je de keuze maakt voor een bepaald product is beter dan een impulsbeslissing. Ook veel wikken en wegen is niet de juiste strategie. Marketingonderzoeker Davy Lerouge van de Universiteit van Tilburg heeft dat aangetoond met een aantal experimenten.
Bij het afwegen van specifieke eigenschappen van bijvoorbeeld een spiegelreflexcamera vinden mensen het moeilijk om tot de juiste vergelijking te komen. ,,Ze nemen de verkeerde beslissing of blijven die almaar uitstellen'', aldus Lerouge donderdag.
Deelnemers aan zijn experimenten die enkele minuten afgeleid waren na het zien van verschillende producten konden beter de aantrekkelijke alternatieven onderscheiden. Een tijdje niet aan de beslissing denken zorgt ervoor dat we alleen algemene informatie van de producten uit ons geheugen oproepen en details vergeten, legde Lerouge uit.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor