Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Moederbedrijf Albert Heijn en Bol.com heeft prijzen en winstverwachting verhoogd

11-05-2022
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
359 keer bekeken
  •  
groente en fruitafdeling bronvernelding foto Albert Heijn

© Albert Heijn

Ahold Delhaize heeft haar prijzen verhoogd, meldt RTL Nieuws. Het moederbedrijf van onder andere Albert Heijn en Bol.com heeft te maken met hogere grondstofprijzen en wilt de winstmarge niet laten dalen. Of het nodig is de prijzen te verhogen is de vraag. De omzet en winst zijn namelijk hoger dan verwacht. De winstverwachting voor het hele jaar is ook opgeschroefd.

Sinds de hoge inflatie in Nederland ontkwamen veel ketens niet aan het voeren van een prijsverhoging. 

Winst daalt niet

Producenten van levensmiddelen rekenen de hoge prijzen waar zij mee te maken hebben door aan supermarkten. De supermarkten verhogen dan weer hun prijzen zodat de winst niet daalt. 

Topman Frans Muller van Ahold Delhaize wilt niet zeggen met hoeveel de prijzen afgelopen maanden zijn verhoogd. Hij verwijst naar de voedselprijzen in ons land. 

Prijzen stijgen steeds meer

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) geeft aan dat de prijzen in februari met 4,9 procent stegen en in maart met 6,2 procent. 

Ahold gaat proberen een deel van de hogere inkoopkosten te compenseren door zelf in de kosten te snijden. Toch sluit Muller geen verder prijsverhoging uit als de kosten meer gaan stijgen. 

Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!