Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mkb-ondernemer belt slechte betaler liever

06-06-2012
leestijd 1 minuten
bellen_smsen_15.jpg
Middelgrote en kleine bedrijven bellen liever met een slecht betalende klant dan dat ze een betalingsherinnering sturen. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van financieel dienstverlener Intrum Justitia en netwerkorganisatie De Zaak onder ongeveer 500 ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb).
Van de mkb-ondernemers zegt 20 procent te volstaan met één of twee herinneringen als ze te maken hebben met een slechte betaler. Dat is volgens de onderzoekers weinig. Wel wordt met meer discipline gebeld naar klanten met openstaande facturen. Ruim driekwart van de ondernemers geeft aan dit structureel te doen.
ANP
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor