Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Misleidende' producten aangepast na nominatie 'Gouden Windei'

29-11-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
85 keer bekeken
  •  
Gouden Windei 2017 foodwatch 930x520
Drie kandidaten voor het 'Gouden Windei', de onderscheiding voor het meest misleidende voedselproduct, passen hun producten aan. Zo verandert Albert Heijn de naam van zijn 'Muesli vezelrijk' omdat daar van alle Muesli's van de supermarktketen de minste vezels inzitten, meldt voedselwaakhond foodwatch.

Ingrediënten worden aangepast

Unilever gaat het suikergehalte in haar Conimex Ketjap manis gold halveren. Conimex sleepte de nominatie in de wacht omdat de ketjap volgens de consumentenorganisatie ,,gewoon schenkstroop met ketjapsmaak'' is. Het product bevat 70 gram suiker per 100 milliliter. Daarnaast heeft fabrikant Innocent de naam van het drankje 'Superjuice Framboos & kers' aangepast. Er zit minder dan 10 procent framboos en kers in.

Sind vorige week genomineerd

Alle drie de producten werden vorige week gekandideerd voor de lopende verkiezing van de 'prijs' van foodwatch. Het Gouden Windei wordt dit jaar voor de achtste keer toegekend. De organisatie hoopt ermee te bereiken dat de overheid strengere regels maakt voor bedrijven die voedsel maken en verkopen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!