Kassa

Minder snoepreclames op scholen

  •  
20-02-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1087.jpg
Dertien partijen, waaronder Staatssecretaris Sharon Dijkstra van Onderwijs, hebben afgesproken dat er minder reclame gemaakt gaat worden voor ongezonde producten op onderwijsinstellingen. Het Convenant Sponsering is een aanscherping van eerder gemaakte afspraken van sponsoring in het onderwijs.
Kinderen zijn zeer gevoelig voor reclames over snoep, chips en frisdrank. In het Convenant Sponsoring is afgesproken dat scholen meer kiezen voor sponsoring door bedrijven die gezonde producten leveren, zoals volkoren brood en fruit.
Bron: Consumentenbond

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!