Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Minder eet-reclames voor jonge kinderen

16-11-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
frietjes_01.jpg
Levensmiddelenfabrikanten hebben zich afgelopen jaar netjes aan de restrictie gehouden om geen reclame meer te maken gericht op kinderen tot 7 jaar. Dat blijkt uit een donderdag naar buiten gekomen onderzoek in opdracht van de Stichting Reclame Code (SRC).
Geen reclame voor oudere kinderen
Ook maken de meeste bedrijven geen campagnes meer gericht op kinderen tussen de 7 en 12 jaar. Wanneer zij dit toch doen, kunnen zij hun beleid meestal goed toelichten, zo staat in het onderzoek. Wel blijkt uit de peiling dat aanbieders van levensmiddelen zich meer bewust moeten worden van reclame-uitingen op hun eigen websites.
Begin 2010 scherpte het bestuur van SRC de bestaande Reclamecode voor Voedingsmiddelen aan om jonge kinderen meer buiten schot te houden. Zij kunnen namelijk nog geen onderscheid maken tussen reclame en bijvoorbeeld gewone programma's op tv. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor