Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Milieucampagnes maken geen indruk'

15-09-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
4407078.jpg
Nederlanders voelen zich niet aangesproken door milieucampagnes. Slechts een kwart vindt ze geloofwaardig en slechts een op de zeven vindt ze onderscheidend. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van het communicatieadviesbureau Porter Novelli.
Mannen zijn nog negatiever over milieucampagnes dan vrouwen. Zo vindt bijna de helft van de mannen de campagnes saai, tegenover ruim 30 procent van de vrouwen.
De meerderheid van de Nederlanders, ongeveer 60 procent, geeft aan dat ze het afgelopen jaar niet meer dan het jaar daarvoor voor het milieu hebben gedaan. Zij zouden dat volgens de onderzoekers wel doen als het minder geld en moeite zou kosten.
Porter Novelli wilde weten of grote campagnes voor duurzaamheid van de overheid, maar ook van bedrijven die de aandacht vestigen op duurzame producten, aanslaan, zegt Frank Peters van het communicatiebureau ,,Waar zijn mensen gevoelig voor, en waarvoor niet.''
Er is niet gekeken naar individuele campagnes, maar circa zeshonderd mensen kregen vragen voorgelegd als 'voelt u zich aangesproken door die campagnes' en 'vindt u ze geloofwaardig'. Porter Novelli is van plan het onderzoek een aantal jaar achter elkaar te verrichten.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor