Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Mensen willen goed gevoel overhouden aan vakantie

28-08-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
30586.jpg
Vakanties waar mensen een goed gevoel aan overhouden, winnen aan populariteit. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van NBTC-Nipo onder 40.000 mensen.
,,De belangstelling voor vakanties rond een specifieke activiteit is groot'', zegt het NBTC. Vooral cultuur-, wandel- en fietsvakanties zijn populair. Nederlanders zouden er ook tijdens hun vakantie behoefte aan hebben hun hobby en passie uit te oefenen. ,,De consument wil het gevoel hebben 'rijker' terug te komen.''
Voor de toeristische sector is het volgens het NBTC een interessante ontwikkeling, omdat de bestedingen bij dit soort vakanties hoger zijn en ze minder prijs- en crisisgevoelig zijn.
De meeste themavakanties, zoals culturele en culinaire vakanties, zijn vooral populair bij mensen met wat meer geld. Jongeren zijn vooral in voor actieve en avontuurlijke vakanties. Wandel- en fietsvakanties doen het juist weer goed bij 45-plussers. Vrouwen hebben een bovengemiddelde interesse voor wellness- en vrijwillerswerkvakanties.
De cultuurvakantie spreekt mensen het meest aan, gevolgd door de wandel- en fietsvakantie. Ook de natuurvakantie en een actieve vakantie zijn gewild.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor