Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Meldactie over spoedeisende zorg gestart

24-06-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
3155980.jpg
Het Meldpunt ConsumentendeZorg.nl is woensdag een meldactie gestart over spoedeisende zorg. Het meldpunt wil te weten komen in hoeverre de consument weet waar hij of zij terechtkan als spoedeisende zorg nodig is.
Wie tegenwoordig spoedeisende zorg nodig heeft, moet eerst een keuze maken: de huisartsenpost bellen, de Spoedeisende Hulp bezoeken of 112 bellen. De Nederlands Patiënten en Consumenten Federatie (NPCF) vindt dat hierdoor de zorg te versnipperd is en voor onduidelijkheid zorgt. ,,Wij pleiten voor een integrale spoedpost: één voordeur waar de patiënt met zijn spoedvraag terechtkan. Achter de voordeur wordt beoordeeld door welke zorgverlener de patiënt behandeld moet worden.''
De meldactie moet de ervaringen in kaart brengen die mensen met de verschillende vormen van spoedzorg hebben opgedaan. ,,Hoe wordt de spoedvraag behandeld? Krijgen patiënten de spoedzorg die ze nodig hebben? Hoe verloopt het telefonisch contact? Moet men lang wachten op de zorgverlener?'', vraagt het meldpunt zich af. De actie, een vragenlijst op Consumentendezorg.nl, loopt tot 14 juli.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor