Meer vermaak tijdens shoppen
06-08-2010
• leestijd 1 minuten
Winkelbezoekers zien graag meer vermaak in de winkel. Dit
is gebleken uit een enquete die vorige week zaterdag gehouden is onder vrouwen van verschillende leeftijdsgroepen (16 - 65 jaar) op het internationale mode-event in Amsterdam. Hierin gaf 76 procent van de ondervraagden aan dat een hogere funfactor in de winkel het shoppen leuker kan maken.
De Tweet mirror maakt het mogelijk om al twitterend kleding te passen in winkels. De spiegel werkt heel simpel. De klant maakt tijdens het passen van kleding foto's van zichzelf door op een knop te drukken in de spiegel. Via het internet worden de foto's direct op de twitteraccount van de klant geplaatst. Mede twitteraars kunnen dan gelijk de nieuwe outfit zien en hier een reactie opgeven.
In Nederland is WE Fashion de eerste retailer waar klanten al twitterend hun kleding kunnen passen. ''Het opvallende ontwerp van de Tweet Mirror en het gebruikersgemak zorgen voor extra vertier in de winkel,'' zegt CEO Wouter Kolk van WE Fashion. ''Bezoekers vinden het leuk om foto's te maken en meteen door te sturen. Wij zien dat de spiegel populair is bij onze jonge doelgroep.'
Eerder is de Tweet Mirror in de categorie 'interactive' al geprezen als
meest vooruitstrevende en innovatieve product van 2010.
In maart dit jaar ontving de spiegel de prijs voor beste technologie om
klantbelevenis te verhogen.
Er zijn al enkele tientallen spiegels geïnstalleerd bij retailers in
Belgie, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.
Bron: Nedap Retail en Retail News